اردوغان و پوتین تلفنی گفت‌وگو کردند

رئیس‌جمهوری ترکیه خبر داد که طی تماسی تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز (چهارشنبه) خبر داد که طی تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرده است. 

وی گفت که طی این تماس، درباره احتمال افزایش تلاش‌ها برای حفظ آتش‌بس در قره‌باغ و گستراندن آن به دیگر مناطق در کشورها مذاکره کرده است. 

آتش‌بس در قره‌باغ در تاریخ ۱۰ نوامبر امضا شد. 

آنکارا و مسکو توافق کرده‌اند که مراکز صلح‌بانی مشترک در این منطقه ایجاد کرده و پارلمان ترکیه نیز لایحه ارسال نیرو به قره‌باغ را تایید کرده است. 

پیشتر نخست‌وزیر ارمنستان در رابطه با صلح صورت‌گرفته در قره‌باغ گفت: «از موضع ارمنستان نسبت به وضعیت قره‌باغ آگاه هستید و طبیعتا این موضع تغییر نکرده است.»

وی تاکید کرد که وضعیت قره‌باغ باید از طریق عملیات مذاکره در چارچوب گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری در اروپا مشخص شود.

نخست‌وزیر ارمنستان در این‌باره گفت: «دستکم بین سران حاضر در گروه مینسک اتفاق نظر وجود دارد و ارمنستان با این دیدگاه که عملیات مذاکره باید در چارچوب ریاست مشترک گروه مینسک ادامه یابد، موافق است. مسائلی که در بیانیه مشترک سه‌جانبه حل نشده باید در چارچوب ریاست مشترک گروه مینسک بررسی شود.»

کد خبر: 2186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =