حکم متهمان کودتای اردن امروز صادر می‌شود

منابع خبری اردن اعلام کردند که حکم متهمان به کودتای اخیر در این کشور امروز صادر می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روزنامه القدس العربی، دادگاه امنیت ملی اردن امروز(دوشنبه) حکم رئیس پیشین دفتر امنیت ملی اردن و متهم دیگر پرونده کودتا را صادر خواهد کرد.

باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر سلطنتی اردن و شریف حسن بن زید، از اعضای خاندان سلطنتی تنها متهمان پرونده کودتا هستند که در مقابل دادگاه حاضر می‌شوند. دولت اردن شاهزاده حمزه، برادر ناتنی پادشاه اردن را به دست داشتن در این کودتا متهم و به همراه ۱۸ تن دیگر بازداشت کرده بود اما شاهزاده حمزه محاکمه نشد و تنها در حبس خانگی قرار گرفت و ۱۶ متهم دیگر نیز آزاد شدند.

قرار است دادگاه امنیت ملی اردن امروز(دوشنبه) حکم این دو متهم را صادر کند.

این دو به تحریک برای مخالفت با نظام سیاسی کنونی در اردن و انجام اقداماتی که امنیت این کشور را به خطر انداخته و فتنه ایجاد کرده است، متهم شده‌اند. در صورت محکومیت احتمالا به ۲۰ سال حبس محکوم شوند. عوض‌الله تابعیت عربستانی دارد و از نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است. حسن بن زید نیز پیشتر فرستاده پادشاه اردن به عربستان بود.

در این راستا باسم عوض‌الله که تابعیت آمریکایی نیز دارد مدعی شد که در مقر بازداشتش شکنجه شده است.

طبق گفته وکیل آمریکایی وی، باسم عوض الله نگران وضعیت جسمی‌اش است.

مایکل یالیوان، دادستان سابق آمریکایی که وکیل عوض الله شده است گفت، علاوه بر بدرفتاری محاکمه محرمانه وی در دادگاه امنیت ملی اردن کاملا غیرعالانه است.

اظهارات این وکیل آمریکایی درحالی منتشر شده که قرار است ۱۹ ژوئیه پادشاه اردن با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کند.

از سوی دیگر دادستان دادگاه امنیت ملی اردن تکذیب کرد که محاکمه عوض الله ناعادلانه باشد. وی گفت که محاکمه باسم عوض الله براساس قانون اردن صورت می‌گیرد و وی در معرض هیچ گونه توهین و شکنجه‌ای قرار نگرفته است.

کد خبر: 21675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =