اولویت اصلی نجات سیستم از «آشوب» ‌است

رئیس اجرایی هنگ کنگ گفت که اولویت اصلی دولت بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، «کری لم»، رئیس اجرایی هنگ کنگ، امروز -‌چهارشنبه- گفت که اولویت اصلی دولت بازگرداندن نظم مبتنی بر قانون اساسی و نجات سیستم از «آشوب» ‌است. 

وی گفت: «هنگ کنگ طی یک سال گذشته بزرگ‌ترین چالش سیاسی را از زمان بازگشت به خاک وطن تجربه کرد.»

لم گفت: «اولویت اصلی ما بازگرداندن نظم قانون اساسی و دور کردن آشوب از سامانه نظامی است.»

رئیس اجرایی هنگ کنگ همچنین دولت‌ها و پارلمان‌های خارجی را به تشدید مداخله در امور داخلی این دولتشهر متهم کرد که به گفته وی، دخالت در امور چین است و اقدامات آن‌ها امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد. وی در ادامه افزود که دولت‌های خارجی همچنان تلاش دارند در امور هنگ کنگ مداخله کنند. 

وی افزود: «حامیان استقلال هنگ کنگ و تبانی با نیروهای خارجی  به تدریج فروکش کرده، برخی از چهره‌های برجسته دیگر در چشم نیستند و سازمان‌های رادیکال فعالیت خود را متوقف کرده یا منحل شده‌اند. پس از یک سال ناآرامی اجتماعی با ترس برای امنیت شخصی، مردم هنگ کنگ حالا می‌توانند یکبار دیگر از حقوق و آزادی‌های پایه و اولیه خود برخوردار باشند.»

لم سخنرانی خود را بیش از یک ماه برای مسافرت به پکن به منظور گفت‌وگو با مقام‌های چین و درخواست کمک از این کشور برای احیای اقتصادی هنگ کنگ به تعویق انداخته بود.

نقش دولت مرکزی چین در هنگ کنگ به ویژه در در پی اعمال قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر پس از چندین ماه اعتراضات حامی دموکراسی سال گذشته میلادی پر رنگ‌تر شده و در مرکز توجه قرار گرفته است.

رئیس اجرایی هنگ کنگ ادامه داد: «دولت قرار است لایحه‌ای را برای تقویت "ادای سوگند" از سوی کارمندان دولت و اجرای گسترده آموزش عمومی به منظور تقویت درک اجرای قانون ارائه کند.»

کد خبر: 2150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =