تولید انرژی متناسب با نیاز کشور نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید انرژی متناسب با نیاز کشور نبوده و دولت باید مطابق برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، سالانه ۵ هزار مگاوات به سبد انرژی اضافه می کرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص قطعی برق در روزهای اخیر گفت: چنانچه دولت مطابق قانون پیش می‌رفت در حال حاضر  نیروگاه‌های متعددی در بخش خصوصی داشتیم که علاوه‌ بر تامین برق مورد نیاز کشور، میتوانستیم در بحث  صادرات نیز ورود کنیم.

وی گفت: صرفه‌جویی در  مصارف خانگی و تجاری توسط کسبه و اقشار مختلف جامعه و همچنین کاهش ساعات کاری ادارات میتواند راه حلی موقت برای عبور از این مسئله باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدررفت برق در شبکه‌ها بسیار است، افزود: تعویض شبکه‌ها و وسایل برقی مورد استفاده مردم نیز ازجمله اقداماتی است که میتواند مصرف انرژی را در میان کاهش دهد.

رحیمی تاکید کرد: مدیریت مصرف انرژی، اصلاح زیرساخت ها و نیروگاه هایی که از مدار خارج شده اند، توجه به تولید با ساخت نیروگاه‌های جدید را ازجمله اقدامات مهمی دانست که وزارت نیروی دولت آینده باید با جدیت هر چه بیشتر پیگیر آنها باشد.

وی عنوان کرد: تولید انرژی متناسب با نیاز کشور نبوده و دولت باید مطابق برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، سالانه ۵ هزار مگاوات به سبد انرژی اضافه می کرد که متاسفانه شاهد کوتاهی هایی در این زمینه از سوی وزارت نیرو بودیم.

وی افزود: کشاورزان در آستانه برداشت محصولات خود هستند و قطعا با افت ۴۰ تا ۵۰ درصدی برداشت محصول که آسیب بزرگی برای کشاورزان محسوب می‌شود، رو به رو خواهند شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان  خاطرنشان کرد: متاسفانه خاموشی ها بر اساس جدول زمان بندی نیست و این موضوع سبب شده تا مردم به ویژه کسبه؛ کشاورزان و کسانی که طول درمان در مراکز درمانی یا در خانه دارند، دچار مشکل شوند. 

کد خبر: 21416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =