ایران از هیچ اقدامی برای توسعه دانش هسته‌ای کوتاه نمی‌آید

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده، بلکه به دنبال توسعه علم هسته ای هستیم و در این زمینه نیز هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی به بیانیه تروئیکاری اروپایی درباره موضوع هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اروپایی ها بیجا می کنند که نگران موضوع هسته ای کشورمان هستند، چنین اظهاراتی منطقی نبوده و در نظام بین الملل منافع، ارجحیت دارد؛ بنابراین منعقد شدن معاهدات بین المللی  برای رسیدن به منافع بوده است و این نیز نباید یکطرفه باشد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: اروپایی ها نباید نگران موضوع هسته ای ایران باشند و باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند؛ ضمنا ایران درصد غنی سازی اورانیوم را بالا نبرده بود، اما وقتی که آمریکا از برجام خارج شد و اروپا هم تعهدات خود را عملیاتی نکرد؛ بنابراین طبیعی بوده که جمهوری اسلامی از حق خود دفاع کند تا متضرر نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده، بلکه به دنبال توسعه علم هسته ای هستیم و در این زمینه نیز هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی دولت را ملزم کرد که اگر طرف‌های غربی به تعهدات خود عمل نکردند و به شکل سابق عمل کنند ما هم تعهدات برجامی خود را کاهش خواهیم داد.

نوش آبادی تاکید کرد: اروپایی ها تعهدات خود را در قبال ایران عملیاتی نکردند و هیچ همکاری با ما انجام نداده اند، اکنون مدعی شدند که نگران فعالیت هسته ای ایران هستیم؛ قطعا آنها نمی توانند درباره اقدامات ایران اظهار نظر کنند.

کد خبر: 21352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =