دلایل خاموشی‌های اخیر در کشور

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات متعددی با وزارت نیرو داشتیم و هشدارهایی داده شد که تابستان بسیار نگران کننده‌ای در پیش داریم و آن‌ها هم قول دادند که خاموشی‌ها به حداقل برسد.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص قطعی برق در روزهای اخیر در کشور اظهار کرد:  یکی از مهمترین عوامل این خاموشی‌ها، سوء مدیریت کلان برق و آب کشور است که باعث شده خاموشی صورت بگیرد.

وی عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی نیروگاه‌های تولید برق را یکی دیگر از عوامل قطعی‌ها عنوان کرد و افزود: شرکت توانیر، به عنوان شرکت مادر متاسفانه نتوانست از ظرفیت‌های موجود نیروگاه‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع استفاده کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرسودگی شبکه انتقال و هدر رفت در انتقال برق زیاد است  وزارت نیرو باید هر جا که فرسودگی وجود دارد و یا عمر مفید قطعات و شبکه انتقال تمام می‌شود، را ارتقاء داده و ترمیم کند.

ساعدی با بیان اینکه خاموشی‌ها باید به حداقل برسد، افزود: جلسات متعددی با وزارت نیرو داشتیم و هشدارهایی داده شد که تابستان بسیار نگران کننده‌ای در پیش داریم و آن‌ها هم قول دادند که خاموشی‌ها به حداقل برسد.

نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: فعالیت گسترده بخش زیادی از ماینرهای بدون مجوز نیز در قطعی برق بی تاثیر نبوده که باید دولت و نیروی انتظامی جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنند  البته جای تعجب دارد که متولیان امر و شرکت‌هایی که برق تولید می‌کنند اطلاعی از مکان هدر رفت برق در کشور ندارند.

کد خبر: 21288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =