دانمارک_انگلیس؛ جدال سه‌شیرها با شگفتی‌ساز جام

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی انگلیس باید برای رسیدن به فینال از سد شگفتی‌ساز مسابقات عبور کند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ پس از صعود تیم ملی ایتالیا به فینال رقابت های جام ملت های اروپا که با عبور از سد اسپانیا در ضربات پنالتی محقق شد؛ حالا برای مشخص شدن چهره دومین فینالیست این مسابقات امشب تیم ملی انگلیس از ساعت ۲۳ و ۳۰ به وقت ایران با تیم ملی دانمارکی دیدار خواهد کرد که خود را به عنوان تیم شگفتی ساز این رقابت ها به جمع چهار تیم رساند و حالا سودای رسیدن به فینال را نیز در سر دارد. 

تیم ملی دانمارک به شکلی حیرت‌انگیز توانست با درخشش خیره کننده خود به جمع چهار تیم نهایی راه برساند و مدعی این شود که شاید  بتواند جام قهرمانی را در روز پایانی مسابقات بالای سر ببرد. حالا اما تیم دانمارک تیمی پر انگیزه مانند انگلیس را پیش روی خود می بیند که برای رسیدن به فینال و قهرمانی دندان تیز کرده است و البته نمایش خوبی هم به ویژه در مرحله حذفی از خود ارائه داده است. 

اما تیم ملی دانمارک چه مراحلی را برای رسیدن به نیمه نهایی و حالا ایستادن در یک قدمی جام طی کرد؟ این تیم ابتدا با یک شوک بزرگ مواجه شد که این تیم را در سیبل رسانه ها و موج های خبری قرار داد. جایی که برابر فنلاند بازیکن این تیم یعنی کریستین اریکسن در داخل میدان دچار حمله قلبی شد و این اتفاق تأثیر بسیاری روی بازیکنان گذاشت. مردان کسپر هیولماند دو بازی گروهی اول خود را باختند و در بازی آخر نیاز به پیروزی برابر روسیه داشتند تا به دور بعد راه یابند.

این تیم از گروه خودش صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی باید با تیم ولزی بازی می کرد که نشان داده بود تیمی بسیار یکدست، منسجم و سرسخت است.آن ها اما با یک نمایش بی نقص و حسای شده ولز را ۴ بر صفر بردند و نشان دادند قرار است بی برو برگرد شگفتی ساز جام لقب بگیرند. حریف بعدی آن ها تیم  جمهوری چک بود که این تیم  را در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر یک پشت سر گذاشتتند و به مرحله نیمه نهایی و رقابت با تیم ملی انگلیس رسیدند. 

تیم ملی فوتبال انگلیس در این رقابت‌ها در خط دفاعی تیم بسیار قدرتمندی نشان داده و  حتی یک گل هم از ابتدای مسابقات تا کنون دریافت نکرده‌اند. آنها البته مرحله گروهی را خیلی عالی آغاز نکردند و در نهایت در این مرحله تنها ۲ گل زدند. البته انگلیس توانست دو برد و یک تساوی از این مرحله کسب کند. پس از صعود از مرحله گروهی اما انگلیس چهره تازه ای از خود نشان داد. ابتدا آلمان را در مرحله یک‌هشتم نهایی در ویمبلی بردند و سپس اوکراین را در رم با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد و به یک قدمی فینال رسید. 

تیم ملی انگلیس در تمام خطوط خود به خوبی دفاع نیست اما اعتماد به نفس بالای این تیم که از حضور مربی ماهری به نام  ساوت‌گیت نشات می‌گیرد موجب شده است که در قامت قهرمانی بگنجند و رقیب بسیار سختی برای دانمارک به شمار بروند. با این حال تیم انگلیس برای اینکه بتواند از بازی نیمه‌نهایی سربلند خارج شود بیش از هرچیز باید مراقب باشد که حریف خود را دست کم نگیرد و با تمام قوا برابر دانمارک صف آرایی کند در غیر این صورت هیچ بعید نیست که این تیم ناکام دیدار قبل از فینال شود. تیم ملی انگلیس از جام‌جهانی ۱۹۶۶ به این‌سو هرگز به یک فینال بزرگ راه نیافته است و این بار قصد ندارند که که این تاریخ سازی و رسیدن به فینال اروپا را به هیچ قیمتی از دست بدهند. 

نگاهی به تاریخچه دیدار دو تیم انگلیس و دانمارک بویژه در دیدارهایی که در چند سال اخیر با هم داشته اند، نشان از برتری دانمارک دارد. تیم دانمارک در سه بازی اخیر خود مقابل انگلیس دو بار برنده بوده است. آخرین بار نیز در اکتبر ۲۰۲۰ در ویمبلی یک بر صفر مقابل تیم ملی انگلیس به برتری دست پیدا کردند. حالا با وجود اینکه در استادیوم از نظر هواداران به حریف خود برتری ندارند، اما اعتماد به نفس کافی دارند که این تیم را شکست دهند و حریف ایتالیا در فینال باشند.

از میان 4 تیمی که به نیمه‌نهایی این تورنمنت صعود کرده‌اند، انگلیس تنها تیمی است که تاکنون به فینال نرسیده است. آنها پیش از این 5 بار به نیمه‌نهایی تورنمنت‌های معتبر راه پیدا کرده‌اند که تنها در سال 1966 توانستند به برتری رسیده و فینالیست شوند. آن مسابقه تنها نیمه‌نهایی بود که آنها در روز سه‌شنبه برگزار کردند و در یورو 68، جام جهانی 90، یورو 96 و جام جهانی 2018 در دیداری که روز چهارشنبه برگزار شد، شکست خوردند و این‌بار امیدوارند این طلسم را نیز بشکنند. آنها از سال 1966 تاکنون دیگر به فینال هیچ رقابتی نرسیده‌اند، درحالی‌که در این مدت آلمان 12، ایتالیا 7، فرانسه 6 و برزیل، هلند، آرژانتین و اسپانیا 4 فینال را تجربه کرده‌اند و حتی تیم‌هایی چون یونان، جمهوری چک، دانمارک و چکسلواکی نیز در این سال‌ها به دیدار نهایی رقابت‌های مهم راه پیدا کرده‌اند.

کد خبر: 21223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =