تعطیل شدن تولید با قطعی مکرر برق

مدیر عامل یک شرکت فولادی گفت: قطع برق به منزله توقف تولید است. بدون تردید قطعی برق آسیب‌های غیرقابل جبرانی به تجهیزات واحدهای صنعتی وارد می‌کند.

غلامرضا خلیقی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره پیامدهای قطع شدن برق برای صنایع و تولیدکنندگان،خاطر نشان کرد: در ماه‌های پایانی سال گذشته قطعی ۱۵روزه برق صنایع باعث کاهش تولید 20 هزار تنی در این صنعت فولادی شد که مسلما چنین مشکلی برای تولدکنندگان دیگری هم رخ داده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد شرایط تامین برق و تولید در سال جاری بحرانی‌تر از سال گذشته باشد. حذف برق صنایع به منزله واردشدن آسیب به تولید و اشتغال در کشور است اما انتظار می‌رود با در نظر گرفتن شرایط موجود و اثرگذاری عملکرد صنایع بر روند اقتصادی و حتی اجتماعی، تامین برق صنایع در اولویت باشد.

این مدیرعامل شرکت فولادی ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی ژنراتور دارند و می‌توانند برای تامین بخش محدودی از برق موردنیاز خود از آن استفاده کنند اما  قطع برق و اخطار تداوم این قطعی تا پایان شهریور، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که روند فعالیت ما را تهدید می‌کند.

خلیقی گفت: قطع برق به منزله توقف تولید است. سابقه قطعی برق صنایع در زمستان سال گذشته هم وجود داشته است. در این میان به نظر می‌رسد دولت هیچ تمهیدی برای تامین گازوئیل مورد نیاز واحدهای صنعتی که ژنراتور دارند، نیاندیشیده است.

وی اضافه کرد: بدون تردید قطعی برق آسیب‌های غیرقابل جبرانی به تجهیزات واحدهای صنعتی وارد می‌کند. کما اینکه در طول سال گذشته و در دوره قطعی‌های برق، تنها در این مجموعه تولیدی، خسارت حدود هفت میلیارد تومانی را متحمل شدیم.

کد خبر: 20999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =