دست به دامن خارجی‌ها برای قضاوت دربی؟

اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر، زمزمه‌هایی به میان آورده است که شاید قضاوت دربی جام حذفی به داوری خارجی سپرده شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال بارها و بارها شاهد اعتراضات کادر فنی و بازیکنان تیم‌ها به نحوه قضاوت‌های داوران بودیم. عملکرد فنی داوران در هفته‌های اخیر از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نبوده است و این موضوع منجر شده که صحبت‌هایی درباره عدم استفاده از داور داخلی برای دربی جام حذفی که حساسیت زیادی دارد، مطرح شود. به ویژه اینکه در آخرین شهرآورد پایتخت سیل انتقادات به داوری بسیار پررنگ بود و هر دو تیم اعتراضات بسیار گسترده‌ای نسبت به سوت‌های اشتباه تیم داوری آن مسابقه داشتند و این اشتباهات منجر به ایجاد حواشی شد. همه این موارد دست به دست هم داده است که اهالی فوتبال منتظر اقدامی تازه در خصوص مسئله داوری دیدار استقلال و پرسپولیس در جام حذفی باشند.  

برخی‌ها پیش از این نام علیرضا فغانی را به عنوان داور دربی ۹۶ مطرح می کردند، اما اخیرا از زاهدی‌فر هم به عنوان گزینه محتمل یاد می‌شود.  شنیده‌ها حاکی از این است که شانس محمدحسین زاهدی‌فر برای قضاوت بیش از دیگران است. اما  با توجه به اتفاقات اخیر پیرامون قضاوت‌های لیگ برتر، به نظر می‌رسد که میتوان این احتمال را نیز در نظر گرفت که پس از سال‌ها دوباره شاهد قضاوت یک داور خارجی در دربی ۹۶ سرخابی باشیم. رسمی که ۱۰ سال قبل در دربی‌ها همیشگی بود اما در سال‌های اخیر دیگر داوران داخلی قضاوت دربی را عهده‌دار شدند و این رسم از بین رفت. حال اما به نظر می‌رسد بار دیگر  احساس نیازِ استفاده از داور غیر ایرانی برای این بازی حساس حس می‌شود.  

از طرفی از آنجایی که نام علیرضا فغانی همچنان در لیست داوران ایران است، بعید نیست که کمیته داوران فدراسیون فوتبال اقدام به دعوت از این داور بین‌المللی که در حال حاضر ساکن استرالیاست، کرده و از او بخواهد قاضی دیدار استقلال و پرسپولیس در جام حذفی فوتبال ایران شود.

در این میان حسن کامرانی فر، رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال حضور داور خارجی و حتی دعوت از علیرضا فغانی برای قضاوت دربی را شایعه عنوان می‌کند و معتقد است اقدامی برای دعوت از داور خارجی صورت نگرفته است. او در این باره و  در پاسخ به اینکه آیا زاهدی‌فر گزینه نهایی خواهد بود می‌گوید: «فعلا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و همه داوران شانس قضاوت در دربی را دارند و با جمع‌بندی نقطه‌ نظرات به‌زودی داور دربی را انتخاب و معرفی می‌کنیم.» 

کد خبر: 20875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =