آمار پرداخت کمک هزینه کفن و دفن سازمان تامین اجتماعی منتشر شد

مدیریت اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی آمار مقایسه ای پرداخت کمک هزینه کفن و دفن را طی دو بازه زمانی ۷ ساله و ۷ ماهه منتشر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، روند افزایشی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن طی سالها ۹۳ تا ۹۸ و همچنین آمار مقایسه ای ۷ ماه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از سوی مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات منتشر شد.

بر اساس این آمار، سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۳ تعداد ۴۱ هزار و ۳۵۸ فقره کمک هزینه کفن و دفن پرداخت کرده است، در حالی که روند افزایشی پرداخت این کمک هزینه از سوی سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته به ۵۴ هزار و ۶۶۹ مورد رسیده است.

همچنین این آمار نشاندهنده این است که در فروردین ماه سال جاری هزار و ۹۵۹ مورد کمک هزینه کفن و دفن پرداخت شده که این رقم در مهر ماه سال جاری به ۵ هزار و ۶۲۱ فقره رسیده است.

گفتنی است بر اساس بند ۱۸ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی به افراد تحت پوشش کمک هزینه کفن و دفن است.

کمک هزینه کفن و دفن مبلغ مقطوعی است که به منظور جبران بخشی از هزینه‌های مربوط به کفن و دفن بیمه شده در مواردی که خانواده او این امر را به عهده می‌گیرند پرداخت می‌شود.

بر اساس قوانین تامین اجتماعی، کمک هزینه کفن و دفن علاوه بر بازماندگان بیمه شدگان اجباری و اختیاری، به بازماندگان بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و مقرری بگیران بیمه بیکاری متوفی نیز پرداخت می‌شود.

شرط اصلی پرداخت کمک هزینه کفن و دفن به بازماندگان، برقرار بودن ارتباط بیمه ای متوفی با سازمان در زمان فوت است اما اگر بیمه شده‌ای قبل از فوت به عللی مانند بیماری و بارداری به صورت موقت ارتباط کاری با کارفرما نداشته باشد، مشمول دریافت کمک هزینه کفن و دفن است.

کد خبر: 2048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =