نیمی از بار درمان بیماران کرونا بر دوش تامین‌ اجتماعی

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان ایلام، همکاری با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان را از همان آغاز همه‌گیری، بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: علاوه بر تمهیدات درون‌ سازمانی برای پایش و پذیرش بیماران کرونا، از منظر برون‌سازمانی نیز بخش مهمی از بار درمان این بیماران را بردوش داشته است.

دکتر علیرضا رمضانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، اظهار کرد: متعاقب فراخوان دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای ارائه خدمت به بیماران کرونا، اعلام آمادگی کردیم و براین اساس، درنظر گرفته شد تا بیماران قلبی بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام، به بیمارستان هیات‌ مدیره‌ای  شهدای زاگرس که مرکز بیماران قلبی به شمار می‌رود، منتقل شوند و به این ترتیب، بیماران از بخش‌های اورژانس، قلب، CCU و POST CCU به بیمارستان تامین‌اجتماعی منتقل شدند تا براساس تقسیم وظایف انجام شده، فضای مناسبی برای درمان بیماران کرونا در بیمارستان مصطفی خمینی فراهم شود.

وی ایجاد هماهنگی برای تمدید پروانه موسسه‌های طرف قرارداد را به صورت غیرحضوری از دیگر تمهیدات این مدیریت در دوران کرونا برشمرد و گفت: همچنین محدودیت زمانی دریافت اسناد پزشکی از مراکز درمانی طرف قرارداد نیز به طور موقت حذف شد.

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان ایلام، با اشاره به همکاری این مدیریت با مرکز بهداشت استان برای شناسایی و غربالگری بیماران مشکوک، اظهار کرد: این مدیریت علاوه بر انجام تمهیدات مناسب برای شناسایی بیماران کرونا در مبادی ورودی مراکز درمانی، انجام تست‌های سریع تشخیص کووید ۱۹ را در دی‌کلینیک تامین‌اجتماعی برقرار کرد.

رمضانی ادامه داد: همچنین در مراکز درمانی تابعه برای نگهداری موقت افرادی که دارای علائم حاد تنفسی یا مشکوک به ابتلا به کرونا هستند، فضاهای ایزوله‌ای درن ظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه افزایش آمار بیماران کرونا در اوج همه‌گیری، این مدیریت، به عنوان بازوی کمک‌رسان و در راستای همیاری با دانشگاه، کادر درمان تامین‌اجتماعی را به نقاهتگاه تخصیصی این بیماران اعزام کرد.

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان ایلام، همچنین تامین ۱۲۹ تخت ICU دانشگاهی را برای پاسخگویی مناسب به نیازهای درمانی بیماران از دیگر موارد همکاری تامین‌ اجتماعی بیان کرد.

رمضانی با اشاره به خدمات درمانی این مدیریت به بیماران کرونا در مراکز درمانی سرپایی، افزود: برای کاهش تردد بیماران، داروهای مورد نیاز بیماران مزمن، به مدت دو ماه تجویز می‌شود. از سوی دیگر داروهای گران‌ قیمت بیماران کرونا، مانند رمدسیویر، فاویپیراویر و اینترفرون، زیر پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین نسخ بیماران خاص نیز در بخش درمان مستقیم، به صورت متمرکز و چند ماهه به تایید می‌رسد تا از تردد این بیماران ممانعت به عمل آید. از سوی دیگر با داروخانه‌های طرف قرارداد برای تحویل داروهای خاص به بیماران، هماهنگ شده است و در صورت وجود مشکل امکان تماس با کارشناس تایید دارو، وجود دارد.

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان ایلام، با اشاره به بررسی پرونده‌های خسارت متفرقه به صورت اینترنتی برای رفاه‌ حال بیمه‌شدگان در شیوع کرونا، گفت:  این مدیریت، برای پایش مناسب خدمات، بازدیدهای نظارتی و بهداشتی از مراکز تابعه به عمل می‌آورد.

کد خبر: 20357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =