دیدار لاوروف با کمیساریای سازمان ملل درباره بازگشت آوارگان به سوریه و قره‌باغ

وزیر خارجه روسیه در دیدار با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل موضوع بازگشت پناهندگان به قره‌باغ و سوریه را بررسی کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته -دوشنبه- با «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، موضوع بازگشت آوارگان به سوریه و قره‌باغ را بررسی کرد. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که در این دیدار، درباره مسائل مرتبط با وضعیت آوارگان و پناهندگان و افراد بدون تابعیت در جهان از جمله در زمینه پاندمی کرونا و تعامل دفتر کمیساریا با روسیه بحث و تبادل نظر شده است.

دو طرف همچنین موضوع بازگشت آوارگان و پناهندگان به قره‌باغ و مناطق مجاور آن طبق بیانیه مشترک رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در ماه نوامبر ۲۰۲۰ درباره آتش بس را بررسی کردند. 

لاوروف در این دیدار بر توجه کمیساریای سازمان به لزوم بازگشت آوارگان سوری و همه کسانی که در بازسازی کشور پس از جنگ نقش دارند، تاکید کرد.

دو طرف طرح‌های ویژه درباره ارائه کمک به آوارگان و پناهندگانی که منازل خود را در پی جنگ در منطقه دونباس در شرق اوکراین ترک کرده‌اند، بحث و گفت‌وگو کردند. 

کد خبر: 20303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =