ارتباط مناسب مخاطبان با خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی

چهارمین نشست رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع تامین‌اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نشست چهارم از سلسه نشست‌های رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع تامین‌اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ در هتل هما برگزار شد.

توانمندی تامین اجتماعی در حوزه الکترونیک

دکتر نصرالله جهانگرد نماینده ویژه رییس جمهور در امور دولت الکترونیک نیز در این جلسه گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حوزه دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری کارآمدی و توانمندی خوبی نشان داد و ارزیابی ما در بخش دولت الکترونیک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی نشان دهنده موفقیت این مجموعه است.
وی افزود: تامین اجتماعی از نهادهای بسیار مهم کشور است و هر چه بتوانیم در پویایی و چالاکی این سازمان کمک کنیم در کشور تاثیرگذار است. با بهره‌مندی از خدمات الکترونیک و برخط خدمت‌رسانی و فعالیت‌های سازمانی همچون تامین اجتماعی متناسب متحول می‌شود و مطابق با نیاز جامعه و شرایط روز به ذی‌نفعان ارائه می‌شود. 
جهانگرد گفت: با محوریت دکتر سالاری شاهد تحولات خوبی در تامین اجتماعی هستیم و عزم و ارائه‌ای که در مدیریت سازمان وجود دارد موجب شتاب دهی این تحولات شده است. این تحولات هر روز بهتر دیده می‌شود و فناوری اطلاعات بستر فعالیت را ایجاد می‌کند.
وی توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی و اجرای پروژه نسخه الکترونیک را بسیار موفقیت آمیز دانست و ادامه داد: اقدامی که تامین اجتماعی در حوزه نسخه الکترونیک قبل از عید شروع کرد نقش شتاب دهنده و پیشران برای سایر دستگاه‌ها داشت و بسیار ارزشمند بود.
نماینده ویژه رییس جمهور در امور دولت الکترونیک با بیان اینکه آنچه در سازمان تامین اجتماعی انجام شده است، آغاز راه است و نیازمند تداوم و توسعه این کار هستیم؛ ادامه داد: باید اقدامات ما به نحوی باشد که خدمات ارزانتر، سریعتر و با تنوع و سهولت بیشتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. با این کار تامین اجتماعی می‌تواند به سایر بخشهای اقتصاد دیجیتال متصل شود و شاهد عمق بخشی به خدمات غیرحضوری باشیم.

ارتباط مناسب مخاطبان با خدمات الکترونیک تامین اجتماعی
علی اکبر ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در ادامه چهارمین نشست رویای تامین‌اجتماعی فراگیر با موضوع تامین‌اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ گفت: مخاطب سازمان تامین اجتماعی در مدت اجرای سرویس های خدمات الکترونیک توانسته است با ارائه این خدمات ارتباط مناسبی را برقرار کند و رضایتمندی لازم از این سرویس ها کاملاً مشهود است .
وی ادامه داد: در ابتدای کار crm تعداد تماس‌هایی که با تلفن ۱۴۲۰ گرفته می‌شد تا به امروز روند صودی داشته است.
 ربیع زاده افزود: مسائل و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف ارائه خدمات وجود داشت، با نگاه به خروجی کار در تیرماه امسال به شدت کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: شایان ذکر است که تمام همکاران در بخش‌های مختلف و راهبری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اجرایی کردن طرح خدمات الکترونیک در قالب خدمات ۳۰۷۰ در مدت‌زمان اجرای این طرح، کاملاً مشهود است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روند رشد و توسعه سرویس‌ها هم به گونه ای است که نشان از جا افتادن آنها در بین مخاطبان سازمان است.

ارتباط مناسب مخاطبان با خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی

استقبال از سرویس‌های خدمات الکترونیک
سلامی در ادامه چهارمین نشست رویای تامین‌اجتماعی فراگیر اظهار کرد: با توجه به استقبال مخاطبان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از ارائه سرویس های خدمات الکترونیک، گفت:=بخشی از سرویس‌های ارائه شده در قالب خدمات الکترونیک تامین اجتماعی با استقبال بیشتری از دیگر سرویس‌ها مواجه شده‌اند.
 وی بیان کرد: سرویس‌های ۳۰۷۰ در تمام حوزه‌های ارائه خدمات تامین اجتماعی گنجانده شده است و در این راستا در نقاط مختلف، سرویس‌های پایه‌ای شناسایی شده است و فضا را برای حرکت‌های بعدی در همین راستای آماده کرده است.
سلامی با اشاره به اینکه نگاه ما در برنامه‌نویسی طرح ۳۰۷۰ قالب اجرای طرح‌های الکترونیک همواره مشتری محور بوده است، ادامه داد: در حوزه سرویس‌های درآمد حق بیمه و وصول مطالبات نیز اقدامات ارزشمندی در راستای شفاف‌سازی صورت گرفته است.
وی افزود: یک فضای اختصاصی در اختیار هر مخاطب قرار گرفته است که تمام اطلاعات بصورت حفاظت شده بین مخاطبان و سازمان تامین اجتماعی رد و بدل می‌شود.

ارتباط مناسب مخاطبان با خدمات الکترونیک تامین‌اجتماعی

توسعه خدمات غیرحضوری زمینه‌ساز ترقی و پیشرفت سازمان

محمد عطاردیان، رئیس هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران نیز در این نشست گفت: طرح 3070 و توسعه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی زمینه‌ساز ترقی و پیشرفت این سازمان است و باید به نحوی عمل شود که با تکمیل خدمات غیرحضوری راه ارائه خدمات به صورت حضوری بسته شود تا امکان بازگشت به گذشته وجود نداشته باشد.
محمد عطاردیان افزود: کارفرمایان و بیمه شدگان در تامین اجتماعی منافع مشترک دارند و انتظار داریم که از بازگشت این طرح جلوگیری شود و اگر در خدمات غیرحضوری شده کاستی وجود داشت، مشکلات برطرف شود و به هیچ عنوان عقب‌گرد و توقف این طرح برای ما قابل پذیرش نخواهد بود.
حمیدرضا سیفی، عضو هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: تامین اجتماعی سه بال دارد: فرآیندها، آی‌تی و منابع انسانی. برای شروع کار باید شرایط موجود و نقطه هدف را شناسایی کنیم. اگر تصمیم داریم به سمت آی‌تی برویم باید تاثیر آن بر فرآیندها و منابع انسانی را به دقت ارزیابی کنیم.
سیفی افزود: باید در مسیر صحیح حرکت کنیم و بدانیم که باید چگونه عمل کنیم. یکی از مسائل مهم در این تغییر فرآیند دریافت نظرات دی‌نفعان است.
وی اظهار داشت: هوشمندسازی باید برای تمامی اجزای سازمان طراحی شود و نمی‌توانیم یک بخش از سازمان را هوشمند کنیم و به باقی بخش‌ها بی‌توجه باشیم.

کد خبر: 20278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =