عوامل افزایش قیمت کالا در بازار اعلام شد

سخنگوی کمیسیون اقصادی مجلس گفت: : سقوط ارزش پول، بی تدبیری در تامین نهاده دامی، عدم تامین به موقع مواد اولیه، احتکار و نبود شبکه و زنجیره تامین جامع از عوامل بالا رفتن قیمت کالا به شمار می‌رود.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص راهکار کنترل قیمت کالا اظهار کرد: بسیاری از پارامترهای اقتصادی و عواملی که در اقتصاد اتفاق می افتد، نیاز به قانون ندارد و ما نمی‌توانیم قانون تصویب کنیم که مثلا قیمت روغن نباتی افزایش پیدا نکند چرا که مباحثی مانند عرضه و تقاضا و موجودی در بازار هم مطرح است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند.

وی افزود: سقوط ارزش پول، بی تدبیری در تامین نهاده‌های دامی که باعث کاهش تولید شده است، عدم تامین به موقع مواد اولیه، احتکار و نبود شبکه و زنجیره تامین جامع عواملی هستند که به بیشتر شدن این مشکل دامن زدند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: کالایی که وارد کشور شده، از گمرک ترخیص یا در کارخانه تولید می‌شود باید کد داشته باشند تا با این روش بتوان جلوی احتکار را گرفت.  

مرحبا اعلام کرد: سعی داریم طرحی را به تصویب برسانیم که بتوانیم کالاها را رهگیری کنیم یعنی بر این اساس مشخص شود کالا چه زمانی تولید شده، در کجا متوقف و تا چه تاریخی هنوز به فروش نرسیده است؛ یعنی به طور مثال هر بطری روغن نباتی که در کارخانه تولید می‌شود، دارای کد باشد که در چه تاریخی تولید شده و باید در بازه زمانی مثلا یک ماهه به فروش برسد در غیر این‌صورت، سامانه به ما هشدار می‌دهد که این کالا در جایی احتکار شده است و دیگر نیازی نیست انبارهای دپو شده را کشف کنیم.

کد خبر: 19763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =