آماده باش مراکز درمانی تامین‌اجتماعی در همه‌گیری کرونا

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، مشارکت تامین‌اجتماعی را در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا بسیار گسترده بیان کرد؛ به گونه‌ای که ۸ مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان ملکی تامین‌اجتماعی در خدمت بیماران کرونا قرار دارند و از سوی دیگر بسیاری از بیماران اورژانسی ۱۱۵ به بیمارستان شفا ارجاع می‌شوند.

دکتر سیدمجتبی اکرم، با اشاره به همکاری تامین‌اجتماعی با وزارت بهداشت در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به بیماران کرونا، افزود: این مدیریت پس از اعلام وزارت بهداشت و نیز سازمان تامین‌اجتماعی مبنی بر داشتن آمادگی کامل مراکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونا، ۸ مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان ملکی خود را در سطح استان به حالت آماده‌باش درآورد.

وی اظهار کرد: از روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور و تشکیل ستادهای مدیریت مقابله با کرونا در استان‌ها، مدیریت درمان تامین‌اجتماعی سمنان نیز به عنوان عضو کمیته ستاد استانی، اقدامات موثری را در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و درمانی تدوین شده به جهت افزایش آگاهی عمومی و نیز کاهش میزان ابتلا به این ویروس را در دست اقدام و اجرا قرار داد.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، گفت: در قدم نخست، پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های وزارت بهداشت درخصوص بیماری کرونا به تمامی واحدهای تابعه ابلاغ شد و بر حسن اجرای شیوه‌نامه‌ها نظارت به عمل آمد.

اکرم، با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی همه‌گیری، بیمارستان دانشگاهی کوثر سانتر کرونا اعلام شد، تصریح کرد: از این‌رو اورژانس بیمارستان تامین‌اجتماعی شفا به اورژانس جنرال سطح شهرستان تبدیل شد و بسیاری از بیماران اورژانسی ۱۱۵ به این مرکز ارجاع می‌شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد مراجعه کننده‌ها به این مرکز درمانی، برای پاسخگویی مناسب به آن‌ها، بخش جداگانه‌ای به عنوان بخش اکسترا برای بیماران کرونا درنظر گرفته شد که با رعایت تمامی موازین، کنترل عفونت، ایجاد فشار منفی و تجهیز اتاقک شیشه‌ای، حفاظت از بیماران کرونا و بستری این بیماران را برعهده دارد.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، جداسازی تریاژ بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا را در واحد اورژانس از دیگر اقدامات موثر برای مدیریت کرونا برشمرد و افزود: در تریاژ تنفسی پزشکان متخصص حضور دارند و علاوه بر آن بیمارستان با تشکیل تیم تنفسی، خدمات مناسبی را در اختیار بیماران قرار داده است.

اکرم همچنین همکاری داوطلبانه تعدادی از پرستاران بیمارستان شفا را در بخش کرونای بیمارستان دانشگاهی کوثر، به عنوان اقدامی ارزشمند و درخور تحسین برشمرد.

ارائه خدمات از منظر آمار

وی با بیان اینکه بیمارستان شفا به عنوان تنها مرکز بستری ملکی تامین‌اجتماعی در سطح استان سمنان، از خرداد ۹۹ به عنوان یکی از مراکز درمانی منتخب بیماران تعیین شده است، اظهار کرد: تعداد مراجعه کننده‌های مبتلا یا مشکوک به کرونا به بخش اورژانس در ماه‌های مختلف براساس شدت همه‌گیری متفاوت بوده است.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، گفت: در آبان ۹۹ که اوج همه‌گیری کرونا بود، روزانه ۹۵ مورد به بخش اورژانس این مرکز مراجعه می‌کردند که این میزان در اردیبهشت امسال به ۵۴ نفر کاهش یافت. درحال حاضر روزانه ۳۰ بیمار مشکوک یا مبتلا به کرونا به اورژانس مراجعه می‌کنند.

اکرم با اعلام اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۵۸۶۸ نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۹۴۷ بیمار در بخش کرونا بستری شدند و ۹۲ درصد بیماران بستری، بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

کد خبر: 19516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =