ایجاد مجدد روابط دوستی با عربستان به نفع منطقه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال ثبات هستند، قطعا از این مودت و دوستی بهره مند خواهند شد.

روح الله حضرت پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص مذاکرات ایران و عربستان اظهار کرد: پس از چند سال روابط تیره، هر دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که روابط توام با صلح و دوستی به نفع هر دو کشور و به ویژه منطقه است.

وی افزود: عربستان متوجه این موضوع شده است که اعتماد به غرب و قدرت‌های جهان با ایران هراسی کاذب،به سود منطقه نیست و البته ایران نیز نسبت به مذاکرات خوشبین و تمایل دارد اختلافات را با این کشور مسلمان که از قبل نیز روابط گسترده‌ای با آن داشته را، کنار بگذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولین لازمه این مذاکرات و رسیدن به تعامل پایدار این است که دست کشورهای غربی از منطقه کوتاه شود و مهمتر از همه اینکه ایران و عربستان نباید از کشورهای ثالث تاثیر پذیری داشته باشند و همچنین عربستان نباید استقلال سیاسی خود را از دست بدهد.

حضرت‌پور اعلام کرد: کشورهایی که در ایجاد اختلاف بین ایران و عربستان منفعت دارند، نمی‌خواهند این روابط مجددا دوستانه شود؛ اما کشورهای منطقه و مسلمان که به دنبال ثبات هستند، قطعا از این مودت و دوستی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: 19499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =