نبرد چکِ شگفتی‌ساز و انگلیسِ ناامید کننده

دو تیم جمهوری چک و انگلیس امشب یکی از حساس‌ترین مسابقات یورو ۲۰۲۰ را برگزار خواهند کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امروز ادامه پیدا خواهد کرد و برخی تیم‌های حاضر در این مسابقات تکلیف صعودشان مشخص خواهد شد. در واقع رقابت امروز تیم‌ها نیز مانند دو شب گذشته برای صعود از مرحله گروهی است و همین موضوع موجب خواهد شد که حساسیت این مسابقات افزایش چشمگیری داشته باشد.

در حساس‌ترین دیداری که امشب شاهد برگزاری آن خواهیم بود؛ تیم فوتبال جمهوری چک که نمایش شگفت انگیزی در این دوره از مسابقات داشته است و انگلیس پایین‌تر از حد انتظارات امشب در ویمبلی برای صعود به یک‌هشتم‌نهایی به عنوان صدرنشین گروه D مبارزه می‌کنند. دو تیم از بازی دوم خود یک امتیاز بیشتر نگرفتند، انگلیس راهی برای فتح دروازه اسکاتلند پیدا نکرد و جمهوری چک توانست کرواسی را یک-یک متوقف کند.

 شیلهاوی، مربی تیم ملی جمهوری چک از این تساوی راضی بود و حالا تیم او موقعیت خوبی دارد برای اینکه چهارمین بار بعد از استقلال از اسلواکی به مرحله حذفی یورو برود. چک اگر امشب بازنده ویمبلی را ترک نکند، صدرنشین می‌شود و در نخستین مرحله حذفی با تیم دوم گروه مرگ روبه‌رو خواهد شد. این تیم به خاطر پیروزی برابر اسکاتلند با دو گل پاتریک شیک در حال حاضر صدرنشین گروه است و با توجه به اینکه تیم استیو کلارک در بازی قبلی نشان داد انگلیس قابل مهارشدن است، کاملاً خوش‌بین هستند که نتیجه مقبولی در بازی امشب بگیرند.

تیم ملی انگلیس که در جام جهانی ۲۰۱۸ نمایش خوبی داشت، تا اینجای یورو ۲۰۲۰ انتظارات را برآورده نکرده است. این تیم شروع خوبی در رقابت‌های یورو داشت و موفق شد در بازی اول خود با یک گل از سد کرواسی عبور کند. با این حال عملکرد آن‌ها در دیدار برابر اسکاتلند که با تساوی بدون گل به پایان رسید با انتقاداتی روبرو شد. تیم گرت ساوتگیت در حالی فردا به مصاف جمهوری‌چک خواهد رفت که تنها پیروزی می‌تواند آن‌ها را به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد کند.

 کاپیتان تیم ملی انگلیس، هری کین و به همراه مربی‌اش زیر فشار زیادی قرار دارند. با این حال سرنوشت صعود در دست خودشان است و اگر با مساوی به عنوان تیم دوم بالا بروند، با تیم دوم گروه E یعنی یکی از چهار تیم سوئد، اسلواکی، اسپانیا و لهستان روبه‌رو می‌شوند این یعنی مثل سه سال قبل دومی برای انگلیس بهتر از صدرنشینی است. تیم ساوت‌گیت مقابل اسکاتلند برای چهارمین بار پیاپی کلین‌شیت کرد، آنها در مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در همین ویمبلی ۵ بر صفر جمهوری چک را بردند اما چک در بازی برگشت ۲ بر یک به پیروزی رسید.

شرایط صعود برای تیم‌ها چگونه است؟

جمهوری چک به عنوان صدرنشین به مرحله بعد می‌رود اگر به انگلیس نبازد. دوم می‌شوند اگر ببازند و اسکاتلند، کرواسی را ببرد. این تیم تنها در صورتی سوم می‌شود که به انگلیس ببازد و کرواسی با اختلاف کافی برای سبقت از آن‌ها از نظر تفاضل گل اسکاتلند را شکست دهد.انگلیس اگر جمهوری چک را ببرد صدرنشین می‌شود و اگر مساوی کند یا اسکاتلند برنده نشود، به مرحله بعد می‌رود. این تیم تنها در صورتی سوم می‌شود که بازنده بازی امشب باشد و اسکاتلند با اختلاف کافی برای سبقت از آن‌ها از نظر تفاضل گل کرواسی را شکست دهد.کرواسی باید ببرد تا شانسی برای رقابت در میان چهار تیم سوم داشته باشد. البته در صورت تفاضل گل بهتر می‌توانند به جای جمهوری چک در رده دوم قرار بگیرند.

کد خبر: 19408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =