منتظریم پیونگ‌یانگ به زودی «پاسخ مثبتی» به پیشنهاد مذاکره واشنگتن بدهد

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی اظهار داشت که منتظر است پیونگ‌یانگ به زودی «پاسخ مثبتی» به پیشنهاد مذاکره واشنگتن بدهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز (دوشنبه) با اشاره به اظهارات اخیر رهبر این کشور درباره آمادگی برای مذاکره و مقابله با آمریکا، اظهار داشت که منتظر است پیونگ‌یانگ به زودی «پاسخ مثبتی» به پیشنهاد مذاکره واشنگتن بدهد.

«سونگ کیم»، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی این اظهارات را در جریان نشستی با «نو کیو-دوک»، همتای کره جنوبی‌اش در سئول مطرح کرد.

وی گفت: «واشنگتن نیز برای مذاکره یا مقابله با کره شمالی آماده خواهد بود چرا که همان طور که می‌دانید ما همچنان منتظر پاسخ پیونگ‌یانگ به پیشنهاد برگزاری یک نشست هستیم. امیدوارم اظهارات اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بیانگر این باشد که ما به زودی پاسخ مثبتی در مورد پیشنهادمان برای برگزاری نشستی در هر کجا، هر لحظه و بدون هیچ پیش شرطی دریافت می‌کنیم.»

وی افزود: «در عین حال آمریکا به تقویت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحات اتمی‌اش اعمال کرده، ادامه خواهد داد و از دیگر کشورها نیز می‌خواهد همین کار را انجام دهند.»

کد خبر: 19280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =