حاشیه‌نشینی برآمده از بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود است

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود بوده تاکیدکرد که رفع این معضل زمانی امکانپذیر است که رعایت عدالت اجتماعی با ایجاد سامانه و سازوکار واحد در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

به گزارش«آتیه آنلاین»به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی بابایی کارنامی در مورد اظهارنظر برخی مبنی براینکه توزیع عادلانه خدمات اجتماعی کلید حل معضل حاشیه‌نشینی است. گفت: حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود است که در پی نبود زیرساخت‌های لازم و سهم افراد از کمترین میزان امکانات به یک معضل مهم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معضل حاشیه‌نشینی در جایی معنا پیدا می‌کند که زیرساخت‌های سخت افزاری همچون راه، تامین آب شرب، درآمد و تولید ثروت حتی امکانات فرهنگی و اجتماعی برای ارائه مطلوب خدمات اجتماعی وجود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید برای رفع معضل حاشیه‌نشینی راهکارهایی در جهت توزیع عادلانه ثروت و ایجاد بستری برای برقراری عدالت اجتماعی ارائه دهد، تصریح کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی در گروی تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت، سلامت، راه، تامین آب و همه حوزه‌هایی است که باید برای تامین یک زندگی سالم به آنها توجه شود به گونه‌ای که شرایطی متناسب با شانیت افراد برای زندگی در جامعه مدنی تامین شود و لازم است که برای تامین توسعه پایدار در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

بابایی کارنامی با اشاره به مصداق بی‌عدالتی در مناطق حاشیه‌نشین، اظهار کرد: وقتی شاخص‌های زندگی سالم برای حاشیه‌نشینان مورد توجه قرار نگیرد قطعا خروجی آن به افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی و بزه‌کاری منتهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی زمانی امکانپذیر است که رعایت عدالت اجتماعی در قالب ایجاد یک سامانه و سازوکار واحد در جهت حل مشکلات نقاط حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت آینده اگر بتواند در یک برنامه 8 ساله، توزیع عادلانه ثروت و امکانات را اجرا کند قطعا نقش موثری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهد داشت.

کد خبر: 19186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =