برگزاری انتخابات امن با همکاری همه دستگاهها

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور گفت: با اشراف اطلاعاتی که در آن سوی مرزها و داخل کشور انجام گرفت؛ هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته نداشتیم و همه نیروها در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار داشتند.

به گزارش آتیه انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور  و رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور با تبریک دهه کرامت به ملت بزرگ ایران گفت: با توجه به پایان امر انتخابات که خوشبختانه با امنیت و آرامش کامل در کشور برگزار شد؛ لازم می‌دانم به طور مختصر گزارشی برای مردم داشته باشم.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اینکه از حدود ۶ ماه قبل کار برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی برای امنیت انتخابات در کشور شروع شده است، گفت: برآوردهایی در ارتباط با امنیت و آسیب پذیری هایی که متوجه امر خطیر  انتخابات می‌شود در سطوح مختلف نظیر شورای امنیت کشور، ستاد امنیت انتخابات، شورای تامین استان ها و شهرستان ها در  سراسر کشور در چند مرحله انجام شد که یک مرحله برآورد امنیت سال ۱۴۰۰، یک مرحله  در سه بخش مرتبط با قبل، حین و بعد از انتخابات بود که برای همه این مقاطع برنامه ریزی گسترده صورت گرفت.

 ذوالفقاری با بیان اینکه تدابیر و تمهیدات بسیار زیادی برای پیش بینی و جلوگیری از اقدامات تروریستی در تمام این مدت داشتیم، تصریح کرد؛ عناصری را در داخل کشور به تعبیر ما تحت تاثیر قرار داده و فریب داده بودند که بسیاری از این موارد توسط دستگاه های اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفتند برخی مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند و برخی دیگر  و به مرحله دستگیری رسید.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور تصریح کرد:  با اشراف اطلاعاتی که در آن سوی مرزها و داخل کشور انجام گرفت؛ هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته نداشتیم و همه نیروها در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار داشتند و در حال حاضر نیز در حال آماده باش کامل هستند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم برای تامین امنیت شعب اخذ رای مأموریت داشتند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم مأموریت تأمین امنیت مرزها و شهرها و روستاها و راه ها را عهده داشتند.

رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از هماهنگی کامل جامعه اطلاعاتی کشور نظیر وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی خبر داد و گفت: اطلس امنیتی در طول این ایام با  نهایت دقت تهیه و مستمر مورد بررسی قرار گرفت و همه شهرها بر اساس داده‌های امنیتی رنگ بندی شدند و براساس رنگ بندی کار اطلاعاتی و امنیتی لازم صورت می گرفت.

همچنین معاون وزیر کشور از همکاری بسیار خوب مردم، نامزدها و ستادهای انتخاباتی در برگزاری انتخابات و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ستاد کل نیروهای مسلح برای پشتیبانی همه جانبه در تامین امنیت و همکاری گسترده نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج، شوراهای تامین استانها و شهرها و دستگاه  قضایی و دادستانی‌های سراسر کشور تشکر نمود.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال خبرنگاری در  درباره مرگ ۲ نفر در روز برگزاری انتخابات، گفت: یک تصادف در سیستان و بلوچستان و یک تصادف در دیواندره داشتیم که یک نفر از مجریان ما در دیواندره فوت کرد و تعدادی هم زخمی شده اند. در سیستان و بلوچستان هم سربازی حین انجام وظیفه  در اثر  حادثه رانندگی جان اش را از دست داده است.

ذوالفقاری در واکنش به انتشار برخی موارد تخلف در شبکه‌های اجتماعی گفت: یکسری تعرفه‌های جعلی در شبکه های اجتماعی نشان داده شده که نیروی انتظامی در حال پیگیری است. تخلفات جزئی در شعب اخذ رای هم داشتیم که مثلاً یکی برای نامزدی تبلیغ می‌کرد. به آنان تذکر داده شد و برخی هم دستگیر و به مرجع قضایی ارجاع داده شده اند.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری همه دستگاهها یکی از امن ترین انتخابات کشور را برگزار کردیم و هیچ مشکل ضد امنیتی در این انتخابات وجود نداشت.

کد خبر: 19076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =