پتانسیل زنان هندبال برای لژیونر شدن بالاست

لژیونر هندبال زنان ایران حضور در لیگ هندبال زنان عراق را یک اتفاق تازه دانست و گفت: دختران هندبال ایران از پتانسیل خوبی برای حضور در لیگ سایر کشورها بهره مند هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ورزش زنان ایران در سال‌های اخیر پیشرفت خوب و خیره کننده‌ای در سطح قاره آسیا و حتی در برخی رشته‌ها در سطح جهان داشته است. پیشرفت‌هایی که موجب شده دختران ورزشکار ایران شرایط حضور در لیگ‌های غیر ایرانی را نیز تجربه کنند و پا به عرصه لژیونر شدن بگذارند. در این میان حضور زنان هندبالیست در لیگ‌های غیر ایرانی امسال برای نخستین بار رخ داد و دو دختر ملی پوش هندبال زنان  حضور در لیگ هندبال زنان عراق را تجربه کردند و درخشش خوبی نیز در این مسابقات داشتند. 

اسرا زندی و شقایق باپیری این دو دختر هندبالیست ایران بودند که نامشان به عنوان نخستین دختران لژیونر این رشته به ثبت رسید. در همین راستا شقایق باپیری که با نمایش خوب خود در لیگ عراق عنوان خانم گلی مسابقات را به دست آورد، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، گفت: حضور در لیگ عراق برای من دستاورد خوبی داشت و آن هم تجربه کردن موقعیتی تازه بود. هرچند به اعتقاد من سطح لیگ هندبال زنان ایران از سطح لیگ هندبال عراق از لحاظ کیفی و فنی بالاتر است اما امکانات خوبی در لیگ هندبال عراق وجود داشت که تصور میکنم هندبال ایران می‌تواند رفته رفته این قبیل امکانات را فراهم کند.

دختر ملی پوش هندبال ایران درباره کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات، خاطرنشان کرد: با توجه به پستی که من بازی می کنم طبیعی است که تعداد گل‌هایی که می زنم نسبت به سایر هم تیمی هایم بیشتر باشد. با این حال من در ابتدای حضورم در این تیم عراقی هدفی برای کسب این عنوان نداشتم زیرا از سطح سایر تیم‌ها و بازیکنان مطلع نبودم. رفته رفته اما متوجه شدم که می توانم تلاش کنم و از پتانسیل موجود استفاده کرده و بیشتر گلزنی کنم. خوشبختانه در نهایت به این عنوان دست پیدا کردم و این برایم اتفاق خوبی در اولین حضور رقم زد. 

باپیری افزود: من برای حضور در یک لیگی غیر از ایران انگیزه بسیاری داشتم. دلم می‌خواست بتوانم توانمندی خود را محک بزنم و البته شرایط نابرابری که نسبت به هم تیمی‌هایم داشتم و باید با حجاب بازی می کردم برای من یک چالش تازه و یک سنجش خوب به شمار می‌آمد من از پس آن بر آمدم.

وی با اشاره به اینکه سخت‌ترین قسمت ماجرا، دوری از خانواده است گفت: واقعیت این است که امکانات و شرایط مالی تیم‌های عراقی خوب است و من پیشنهاداتی نیز برای ادامه حضور در لیگ عراق دارم اما باید این را نیز در نظر داشت که دلتنگی برای خانواده و دوری از ایران تجربه تلخی بود که شاید سخت‌ترین بخش ماجرا به شمار می‌رفت. به همین دلیل هنوز نمی‌توانم مدعی شوم که در فصل بعد قصد دارم در عراق ادامه دهم یا به ایران باز می‌گردم.

باپیری ادامه داد: به نظر من با حضور ما در لیگ عراق این راه هموارتر شد تا دختران هندبال ایران حضور در لیگ‌های غیر ایرانی را تجربه کنند و توانمندی خود را نشان دهند و البته کسب تجربه کنند. تصور من این است که این پتانسیل در هندبال زنان ایران وجود دارد. 

این ملی پوش هندبال زنان ایران در پایان درخصوص آغاز اردوهای تیم ملی ایران، اظهار کرد: بعد از مدت‌های اردوی تیم ملی هندبال زنان بار دیگر آغاز به کار کرد. مسئولان فدراسیون هندبال در تلاش هستند یک تیم پرقدرت به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنند که  بتوانیم به سهمیه جهانی برسیم. اگر این اتفاق بیفتد، واقعا حرکت بزرگی برای هندبال زنان ایران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تیم ملی هندبال زنان ایران آخرین بار در رقابت‌های قهرمانی آسیایی 2018 به عنوان ششمی رسید. اگر بتوانیم همین رتبه را در رقابت‌های این دوره تکرار کنیم، به‌عنوان تیم ششم به جام جهانی صعود می‌کنیم. در واقع کمترین نتیجه برای ما در راه رسیدن به نبرد جهانی تکرار عنوان دور قبل است اما هدفمان ارتقا این جایگاه است. هرچند ساده نیست و مسیر دشواری پیش روی ما قرار دارد. 

کد خبر: 18401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =