بایدن با اردوغان درباره افغانستان، روسیه و چین گفت‌وگو می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور قرار است با همتای ترکیه‌ای خود درباره افغانستان، اوضاع در سوریه، لیبی و مسائل مربوط به روسیه و چین گفت‌وگو داشته باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور قرار است با همتای ترکیه‌ای خود درباره افغانستان، اوضاع در سوریه، لیبی و مسائل مربوط به روسیه و چین گفت‌وگو داشته باشد.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه او قرار است در نشست امروز -دوشنبه- درباره افغانستان و به ویژه آنکه سفارت‌های دو کشور می‌توانند در این منطقه جنگ زده بمانند و همچنین راه‌هایی برای ارائه کمک به دولت کابل و همچنین نیروهای امنیتی و مردم افغانستان گفت‌وگو داشته باشند.

وی ادامه داد: «روابط ترکیه و آمریکا تا حدودی درباره مسائل مرتبط با حقوق بشر دچار چالش است اما این مساله به همراه موضوعات اقتصادی و سیاسی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه عنوان کرد روسای جمهوری ایالات متحد و ترکیه همچنین قرار است درباره سوریه و دسترسی کمک‌های بشردوستانه به این کشور و همچنین فضای ضدتروریسم گفت‌وگو کنند. 

کد خبر: 18281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =