اشتغال میلیونی به شرط همراهی دستگاه‌ها

یک فعال حوزه کار برنامه ایجاد اشتغال میلیونی در کشور را به شرط همراهی همه دستگاههای متولی قابل اجرا دانست و گفت: برای ترغیب سرمایه های خارجی و داخلی به سرمایه گذاری در کشور باید نظام بانکی و مالیاتی اصلاح شود.

به گزارش آتیه آنلاین، رحمت اله پورموسی در خصوص برنامه ایجاد اشتغال میلیونی که در برنامه های کاندیداها بیان شد، گفت: رسیدن به ایجاد اشتغال چند میلیون نفری امکان پذیر است به شرط آنکه همه دستگاههای متولی پای کار بیایند، اشتغال را جدی بگیرند و با همدلی و همراهی برنامه‌های اشتغال را به نتیجه برساند.

این فعال حوزه کارخاطر نشان کرد : اگر زیرساختها اصلاح و شرایط مهیا شود، بسیاری از سرمایه های داخلی و خارجی تمایل دارند که در داخل کشور سرمایه گذاری کنند. وقتی سرمایه ها وارد کشور شود و امنیت سرمایه گذاری به وجود آید، خود به خود تولید ثروت می شود و چرخ محرکه اقتصاد به گردش در می آید.

پورموسی با طرح این پرسش که چرا کشور آلمان با جمعیتی مشابه ایران به رشد و توسعه و تولید چند برابری رسیده است؟ اظهار کرد: دلیلش این است که در آلمان و کشورهای اروپایی وقتی کارآفرین سرمایه گذاری می کند و به بانکی درخواست وام می دهد آن بانک در سود و زیان تولید و کارآفرین شریک است و اگر کارخانه ای زمین خورد بانک خود را در زیان آن شریک می داند ولی در ایران بانک آن وام را با سود ۳۰ درصد می دهد و چنانچه کارخانه دچار مشکل شد و توان پرداخت اقساط را نداشت بلافاصله به مصادره اموال کارخانه می پردازد و آن را به مزایده می گذارد حال با چنین شرایطی کدام سرمایه گذار داخلی و خارجی احساس امنیت می‌کند که سرمایه اش را به کشور بیاورد؟

وی در پایان اصلاح سیستم بانکی، اصلاح قانون مالیات ها و جلوگیری از واردات بی رویه کالا را در رونق تولید موثر دانست و تاکید کرد: اگر این مسایل رعایت شود و تولید داخلی رونق بگیرد، مشکل اشتغال در کشور نیز حل خواهد شد.

این فعال حوزه کار درخصوص وعده پرداخت سهام شستا به بازنشستگان که در اظهارات برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شد، اظهار کرد: این موضوع در قانون پیش‌بینی شده و ما همواره تاکید داشته ایم که کارگران و بازنشستگان باید در سهام شرکتهای تامین اجتماعی سهیم باشند؛ مگر می‌شود کسی صاحب خانه باشد ولی از خانه هیچ سهمی نداشته باشد؟ ما معتقدیم که کارگران و بازنشستگان باید سهام دار شستا و شرکتهای تامین اجتماعی شوند و هرگونه واگذاری سهام با اولویت آنها صورت گیرد.

کد خبر: 18264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =