رونق به گالری‌ها برگشت

این روزها با بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور به نسبت دوماه نخست سال ۱۴۰۰ بسیاری از گالری ها فعالیتشان را از سر گرفته‌اند و بیشتر از ۳۰ نمایشگاه در جمعه‌ گذشته کار خود را آغاز کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، در یک سال و نیم گذشته که کرونا بسیاری از فعالیت های  هنری را از رونق انداخت گالری ها نیز از این رکود در امان نماندند و یا یکی‌در میان باز و بسته بودند و یا اینکه  فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند. اما حالا پس از بهبود نسبی وضعیت کرونایی گالری‌های هنری پایتخت  در آخرین روزهای خرداد میزبان ۳۰ نمایشگاه‌های جدید برای بازدید اهالی فرهنگ و هنر هستند و آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور را میزبانی می کنند که به تعدادی از آن ها در این گزارش  اشاره خواهیم کرد:

«اختلال خاطره» در گالری باوان

نمایشگاه «اختلال خاطره» ترلان تبار در ادامه‌ی نمایشگاه پیشین هنرمند با عنوان «یادزدودگی» این روزها در در گالری باوان برپاست. تبار با بیان اینکه حدود ۲۲ اثر با تکنیک ماژیک روی مقوا در این مجموعه به نمایش درآمده است گفت: این آثار در ادامه نمایش قبلی من با عنوان «یاد زدودگی» است. در آن مجموعه عکس‌های خانوادگی یا عکس‌های آنالوگ قدیمی را کلاژ می‌کردم و با آن‌ها ترکیب‌بندی‌هایی به وجود می‌آوردم که اتود اولیه بود و کار نهایی با تکنیک ماژیک انجام می‌شد. در این مجموعه تعداد عکس‌ها بیشتر شده و حتی از تصاویر اینترنتی هم استفاده کرده و آن‌ها را کلاژ کرده‌ام. نام نمایشگاه اشاره به این دارد که با ترکیب عکس‌ها از بطن خاطرات واقعی، خاطرات جدید ساخته‌ام.

این نمایشگاه تا جمعه ۲۸ خرداد از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در "گالری باوان" واقع در خیابان لارستان دایر می باشد.

گالری ٱ؛ «در پرده‌ی زمان»

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «در پرده‌ی زمان» با آثاری از علیرضا معصومی روز جمعه (۷ خرداد ماه) در گالری ٱ افتتاح شده و تا ۲۴ خردادماه نیز ادامه دارد. آثار این مجموعه، در ادامه‌ی نمایش‌های پیشین معصومی در گالری‌های خط سوم (دبی) و گالری اثر (تهران)، تفسیری از تجربیات شخصی هنرمند هستند. در مجموعه‌ی معصومی مناظری را که در حین رانندگی‌های خود در حومه‌ی شهر، دشت و صحرا به خاطر سپرده را به تصویر می‌کشد. مناظر به‌ دست آمده ترکیبی از آبی‌های درخشان و منحصر به فرد، در کنار کوه‌های عظیمی هستند که پیکره‌هایی زنانه را به یاد مخاطب می‌آورند.

من شراب انداختم انگور داد!

نمایشگاه «من شراب انداختم انگور داد» نمایشگاه نقاشی انفرادی محسن جمالی‌نیک است که تا دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ در گالری اُ برپاست. در بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم: «کارکرد شراب، شهد و انگور در ادبیات و شعر عموما استعاری و دوگانه است. از دید بسیاری از شعرا «عقل» ابزار و بهانه‌ای بوده است که حکومت‌گران و عالمان ریاکار برای تسلط بر مردم به کار می‌گرفته‌اند. این تضاد و تقابل، در حقیقت نوعی واکنش و مقاومت در برابر باورها و ارزش‌های مسلط اجتماعی است که در نهایت به زیان مردم می‌انجامیده است.»

این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ واقع در تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه «هر آنچه هست...» در گالری شریف

گالری شریف نیز جمعه بیست و یکم خردادماه مجموعه‌ای از جهانبخش امیربیگی و لنا یکتا را به نمایش گذاشت. این نمایش مجموعه‌ای است از ۱۶ اثر، شامل ویدیوآرت، حجم، چیدمان و چیدمان تعاملی و با موادی مانند چوب، مو، کاغذ، کاغذ حرارتی، آهن و شیشه تهیه شده است. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهرو زاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده است و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۸ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.

نقش‌واره‌های استاد شجریان در گالری آیریک

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «نقش‌واره‌های استاد شجریان» نیز از جمعه ۲۱ خرداد  تا چهارشنبه ۲۶ خرداد در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه۳، واحد۱۰۲ برپاست.

نمایشگاه انفرادی نقاشی حورا خاکدامن

نمایشگاه انفرادی  نقاشی  حورا خاکدامن با عنوان  "بوف کور" من و صادق خان هدایت، از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ در گالری انتظامی  برگزار می گردد. در این نمایشگاه نقاش با دست مایه قرار دادن شاهکار ادبی "بوف کور" به خلق آثارتلفیقی با استفاده از تکنیک های سیاه قلم، رنگ روغن و میکس مدیا از کودکی تا مرگ صادق هدایت را با تاثیر از شوخ طبعی این نویسنده بزرگ  به تصویر کشیده است.

همچنین نمایشگاه‌های «مرزی برای دیدن»، «زیبایی در جنگ»، «رویداد هنری فاصله»، «نگاهی دیگر» و «مرثیه‌ای برای یک رویا» از روز جمعه (۲۱ خردادماه) در گالری‌های خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کردند. بازدید از نمایشگاه‌های خانه هنرمندان ایران از ۲۱ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای عموم علاقه‌مندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

کد خبر: 18256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =