بر سر نیروی دفاعی خود مذاکره نمی‌کنیم/ درگیری تاکتیکی به جنگ فراگیر منتهی می‌شود

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح معتقد است درگیری تاکتیکی محدود می‌تواند به یک جنگ فراگیر ختم شود و یقینا آمریکایی‌ها تحمل چنین بحران فراگیر و گسترده‌ای را ندارند.

 به گزارش آتیه‌آنلاین، مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد درگیری تاکتیکی محدود می‌تواند به یک جنگ فراگیر ختم شود و یقینا آمریکایی‌ها، منطقه و دنیا تحمل چنین بحران فراگیر و گسترده‌ای را ندارند.

سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: درگیری تاکتیکی محدود می‌تواند به یک جنگ فراگیر ختم شود و حتما آمریکایی‌ها، منطقه و دنیا تحمل چنین بحران فراگیر و گسترده‌ای را ندارند.

وی همچنین گفت که ایران از «جنگ و بحران» استقبال نمی‌کند و «به دنبال ایجاد جنگ» نیست. سردار دهقان در عین حال تاکید کرد که تهران «مذاکره برای مذاکره، وقت خریدن طرف مقابله برای تضعیف هرچه بیشتر ملت و یا اعمال تحریم‌ها» را نیز نمی‌پذیرد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: اگر آمریکایی‌ها نقش و توان و قدرت ایران را در منطقه به رسمیت بشناسند، ایران هیچ مشکلی را برای آنها ایجاد نکرده و نمی‌کند، اما اگر قرار باشد آنها اهداف راهبردی را در منطقه ما تعریف کنند که این اهداف راهبردی درست در مقابل اهداف راهبری ما باشد، قطعا تنش خواهد بود.

وی افزود: هیچ سازوکاری، هیچ اقدامی، هیچ برنامه صلح آمیزی در منطقه اگر باشد که ایران خارج از آن گردونه باشد شکل نمی‌گیرد و نمی‌تواند مستقر شود.

سردار سرتیپ دهقان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره نیروی دفاعی خود با هیچکس و تحت هیچ شرایطی مذاکره نمی‌کند. موشکهای ما نمادی از ظرفیت عظیم کارشناسان، جوانان و مراکز صنعتی ماست.

کد خبر: 1820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =