نقش «اسکوچیچ» در یک تیم ملی باثبات

تیم ملی فوتبال ایران نمایش خوبی در روزهای پیشین از خود ارائه داد و این موضوع خیال هواداران تیم ملی را تا حد زیادی رعایت کرده امانقش اسکوچیچ در این میان چقدر بوده است؟

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران تا کنون در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر سه بازی برگزار کرده است و موفق به کسب سه پیروزی درخشان شده است. شاگردان اسکوچیچ در این سه بازی ابتدا تیم هنگ کنگ را شکست دادند و سپس از سد تیم بحرین گذشتند، در آخرین نبرد خود نیز روز گذشته تیم کامبوج را با 10 گل در هم کوبیدند. عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در این سه مسابقه و مقایسه آن با سه بازی نخست مرحله رفت، نشان از این داشت که شاهد تغییرات مهمی در روند تیم ملی هستیم که این تغییرات را باید به فال نیک گرفت.

تیم ملی به نسبت قبل بسیار کم اشتباه ظاهر می‌شود و همدلی و هماهنگی بالایی نیز در این تیم  ایجاد شده است. 

تماشای این روزهای تیم ملی فوتبال ایران نشان می‌دهد که دراگان اسکوچیچ توانسته مردان فوتبال ایران را تا حد زیادی به تیمی ایده‌آل که لیاقت رسیدن به جام جهانی 2022 را دارد، برساند. پس از تمام آزمون و خطاهایی که در دیدارهای تدارکاتی انجام شد و حتی موجب نگرانی و بدبینی برخی از فوتبال‌دوستان نسبت به آینده تیم‌ملی با سرمربی کرواتش شد، حال وی بدنه تیم خود را بر پایه سیستم ۴-۴-۲ شکل داده؛ آرایشی مشابه آنچه هم‌وطنش در پرسپولیس پیاده ساخت تا عصر طلایی برای این تیم را رقم بزند. به نظر می‌‍رسد سرمربی جدید تیم‌ملی چنین فکری در سر دارد تا بتواند تیم ملی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انسجام فنی برساند.

تیم ملی ایران اما هنوز یک آزمون مهم و سخت پیش رو دارد و این آزمون مهم جدال و رویارویی با تیم عراق که حریف اصلی تیم ملی در صعود از این مرحله است. اسکوچیچ و شاگردانش چنان قدرتمندانه از مسابقات قبلی خود عبور کرده‌اند که حالا انتظارات را از خود بالا برده‌اند. هواداران فوتبال و اهالی فوتبال از این تیم ملی منسجم یک پیروزی دلچسب مقابل عراق و صعود به مرحله بعد می خواهند. توقعی که البته چندان هم دور از ذهن نیست و با توجه به عملکردی که تیم ملی فوتبال این روزها داشته است، می توان به راحتی شاهد این موفقیت بود تا چالش سخت ملی پوشان در این مرحله پشت سر گذاشته شود. 

 دراگان اسکوچیچ پس از بازی عراق و صعود احتمالی از این مرحله ، چالش تازه ای پیش رو خواهد داشت. کارشناسان فوتبال انتظار دارند که این سرمربی کروات به کارش در تیم ملی ادامه دهد و در کنار اینکه ثبات تیمی که از آن نتیجه گرفته است را حفظ کند، ستاره‌های آتیه‌داری همچون جعفر سلمانی، مهدی قایدی، مجتبی نجاریان، امید نورافکن و اللهیار صیادمنش را نیز به شاکله تیم ملی اضافه کند. اسکوچیچ قطعاً از عهده این مأموریت برمی‌آید؛ چرا که از سویی تخصصش در آنالیز بوده و مدت‌هاست بازیکنان لیگ‌برتر و لژیونرهای کشورمان را با دقت زیر نظر دارد و از سویی دیگر، اسکوچیچ بنای فنی تیم خود را با موفقیت پی‌ریزی کرده است.

کد خبر: 18111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =