در هفته دوم لیگ برتر فوتبال چه گذشت؟

طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان ایران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان فصل 99، هفته دوم خود را در شرایطی سپری کرد که تیم فوتبال استقلال تهران در اهواز مقابل فولاد اهواز تن به شکست داد و نفت مسجد سلیمان مقابل سایپا به تساوی دست پیدا کرد. 

**تساوی ذوب آهن و ماشین سازی در تبریز

در آغاز هفته دوم لیگ برتر فوتبال ، دو تیم فوتبال ماشین‌سازی و ذوب‌آهن در ورزشگاه بنیان دیزل به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک پایان یافت. تک گل ماشین‌سازی را پیمان بابایی در دقیقه ۸۰ به ثمر رساند و عبدالله حسینی در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند. همچنین تیم فوتبال ذوب‌آهن از دقیقه ۳ با اخراج محمدزاده ۱۰ نفره شد. در این دیدار وحید بیاتلو، سرمربی ماشین‌سازی غایب بود.ماشین سازی به نخستین امتیاز فصل خود دست یافت و همچنین ذوب‌آهن دو امتیازی شد.

 اکبر خلیلی‌نسب، مربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در نشست خبری پیش از دیدار با ذوب‌آهن اظهار کرد: فردا با تیم خوب ذوب‌آهن بازی داریم. ذوب‌آهن تیم ریشه‌دار و پر مهره‌ای است و کادر فنی خوبی دارد. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم. شناخت خوبی از تیم ذوب‌آهن داریم و این هفته تمرینات خوبی را انجام دادیم. به امید خدا دست پر از میدان بیرون می‌آییم. در بازی قبلی ذوب‌آهن یعنی مسابقه با فولاد، مسائل و مشکلات داوری پیش آمد که امیدوارم داوری این بازی تحت‌الشعاع بازی قبلی قرار نگیرد و تیم داوری قضاوت خوب و عادلانه‌ای داشته باشد. او ادامه داد: در بازی هفته قبل چند بازیکنمان را نداشتیم. برای این مسابقه پیمان بابایی و فرشاد اسدی به تیم اضافه شده‌اند و آماده برگزاری مسابقه هستیم.

**اولین شکست استقلال در اهواز رقم خورد!

 دو تیم استقلال و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی دو بر یک شاگردان جواد نکونام پایان یافت.فولاد در بازی قبلی مقابل استقلال هم با حساب دو بر یک این تیم را شکست داده بود.گل‌های این بازی را وریا غفوری در دقیقه ۶۳ برای استقلال و فرشاد احمد زاده در دقیقه ۷۲ و لوسیانو پریرا در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.با این نتیجه استقلال با ۳ امتیاز در رده پنجم جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت و فولاد خوزستان با ۴ امتیاز، سوم شد.

محمود فکری سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر گفت: به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. از هواداران استقلال به خاطر این نتیجه عذرخواهی می‌کنم و به عنوان مسئول فنی باشگاه استقلال مسئولیت این باخت را به گردن می‌گیرم. به نظر من بازی خوبی بود و بازیکنان در این بازی با تمام وجود خود تلاش کردند  و می‌خواستند در این بازی با دریافت امتیاز به خانه بروند. ما شانس پیروزی هم داشتیم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد امتیازی از این بازی کسب نکنیم. شاید این باخت در زمان خوبی اتفاق افتاد و باعث شد تا در بازی‌های آینده هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

او درباره عملکرد داوری گفت: بهتر است که درباره داوری صحبت نکنم. امیدوارم که کارشناسان درباره داوری صحبت کنند و نظر بدهند. بازی پربرخوردی و پرحاشیه‌ای بود و شاید بیشتر مسائل روی نیمکت ها اتفاق افتاد.

فکری در پاسخ به این سوال که چرا در اواسط نیمه دوم دست به تعویض نزدید، گفت:‌ این مساله تشخیص خودمان بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا از بیانیه باشگاه استقلال علیه داور این بازی خبر نداشتید؟ خاطرنشان کرد:‌ این سوال‌ها در رابطه به مسائل فنی نیست.

**نارنجی پوشان به تساوی رضایت دادند

 دیدار دو تیم نفت مسجدسلیمان و سایپا در استادیوم شهید بهنام محمدی با قضاوت پیام حیدری برگزار شد که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در دقیقه ۲۰ روی یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه شوت نیما انتظاری هافبک نفت با اختلافی اندکی از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.ساسان حسینی در دقیقه ۳۸ در محوطه جریمه با شوتی به گوشه دروازه سایپا، منادی دروازبان این تیم را مغلوب کرد تا شاگردان حسینی با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

در وقت‌های تلف شده نیمه اول شوت محمدمهدی محبی مهاجم نفت مسجدسلیمان با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت تا این دیدار در نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.در دقیقه ۵۱ پاس رضا جعفری بازیکن سایپا به حسین مالکی رسید و این بازیکن توانست دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کند و کار را به تساوی بکشاند.در ادامه بازی اتفاق خاصی روی دروازه‌های دو تیم رخ نداد تا این دیدار با تساوی دو تیم به پایان برسد.

**پیروزی دلچسب سپاهانی‌ها در نقش جهان

 در این مسابقه تیم‌های سپاهان و آلومینیوم اراک  در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم رفتند. این بازی در نهایت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.سجاد شهباززاده در دقیقه ۵۶ تک گل مسابقه را به ثمر رساند. در این صحنه بازیکنان سپاهان از سمت چپ دفاعی حریف نفوذ و توپ را به درون محوطه ارسال کردند و شهباززاده در شلوغی محوطه جریمه توپ را به درون دروازه فرستاد.سپاهان در هر دو نیمه صاحب توپ و میدان بود و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کرد اما نتوانست بیشتر از یک گل به ثمر برساند. زردپوشان که لیگ را به شکست برابر گل‌گهر آغاز کرده بودند، با این پیروزی اولین سه امتیاز را دشت کردند. آلومینیوم هم که از دقیقه ۷۰ بازی، ۱۰ نفره شد دومین شکست فصلش را تجربه کرد.

**دومین تساوی برای تراکتوری‌ها

دو تیم فوتبال نساجی و تراکتور در اولین دیدار هفته دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که در پایان با تساوی یک بر یک پایان رفت تا تراکتور در دومین دیدارش در لیگ بیستم هم نتواند به برتری برسد و منصوریان همچنان طعم برد را نچشد.ایوب کلانتری در دقیقه ۶۹ نساجی را پیش انداخت اما اشکان دژاگه در دقیقه ۸۶ بازی را به تساوی کشاند.نساجی با این تساوی ۴ و تراکتور نیز ۲ امتیازی شد. 

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از بازی با نساجی مازندران در قائمشهر افزود : با این حال از عملکرد بازیکنانم راضی هستم ، ولی باید تلاش کنیم تا از موقعیت ها استفاده شود.

وی گفت : ما در حالی که در بازی سر بودیم بر اثر یک اشتباه گل خوردیم و پس از آن توانستیم بازی را مساوی کنیم. ما توانایی پیروزی و برد در این دیدار را هم داشتیم و با بهره گیری از موقعیت امکان برد برایمان فراهم بود.

سرمربی تراکتور سازی از چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی انتقاد کرد و افزود : چمن در کیفیت بخشی به بازی تاثیر بسزایی دارد و نامناسب بودن چمن منصوعی ورزشگاه وطنی بازی سازی خوب را از ما گرفت.

وی همچنین مدعی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در مسابقه با نساجی و حضور افراد دیگری غیر از بازیکنان و کادر فنی در داخل زمین شد و گفت :  پروتکل‌های بهداشتی ایجاب می‌کرد فقط ما و حریف در میدان باشیم. در حالی که مجموعه ما با نیمکت باید نزدیک به ۵۰ نفر می‌شد ، متاسفانه پروتکل رعایت نشد و بعد از بازی ۲۰۰ نفر داخل زمین بودند.

منصوریان با اظهار این که تیمش مدعی قهرمانی است و باید تلاش بیشتری داشته باشند ، افزود : از آسیب‌دیدگی خانزاده بسیار ناراحت هستم چون بازیکن خوب ما از زمین خارج شد و مجبور شدیم دو تعویض پی در پی داشته باشیم.

وی همچنین از نحوه داوری ابراز رضایت کرد و گفت : به آقای کرمانشاهی و تیم داوری او تبریک می‌گویم. خوشحالم که برگشت و حتی اگر امروز می‌باختیم، او فوق‌العاده بود.

منصوریان در باره ادعای آفساید بودن گل تیمش به نساجی هم اظهار داشت : صحنه آهسته را دیدم که بازیکن نساجی کمی جلوتر بود. این چیزی بود که من دیدم. 

سرمربی تراکتور سازی خواستار توجه فدراسیون به حق و حقوق داوران شد و گفت : از فدراسیون خواهش می‌کنم، اعلام کنند اگر ۲۰ داور در لیگ داریم، با آنها قرارداد حرفه‌ای ببندند. می‌توانند قرارداد ۵۰۰ میلیونی ببندند و هر تیم وظیفه دارد حق داوری را بدهد. نمی‌شود مربی و بازیکن بیش از یک میلیارد بگیرند و داور برای یک بازی یک میلیون تومان بگیرد. نمی‌توان فقط خدمات را به بازیکن و مربی داد. اگر داوری ۵۰۰ میلیون بگیرد، می‌تواند حرفه‌ای زندگی کند و بعد هم حقوق بازنشستگی بگیرد.

وی افزود : به حق داوران ظلم می‌شود. همین که درباره نحوه داوری کرمانشاهی صحبت کنیم، بی احترامی است. هفته قبل سیدعلی قضاوت کرد و دو امتیاز از دست دادیم اما چیزی از ارزش‌های سیدعلی کم نمی‌شود. از هیات رئیسه فدراسیون خواهش می‌کنم به داوران احترام بگذارند و قرارداد رسمی ببندند. از باشگاه‌ها هم می‌توانند حق داوری بگیرند. چه اشکالی دارد؟ ۱۶ تیم هستند و می‌توانند مبلغی را بدهند.

منصوریان در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت محمد عباس‌زاده گفت: ما کاپیتان نساجی را جذب کردیم. بازیکنی با استانداردهای بالا است که تجربه خوبی دارد. در طول فصل بیشتر از ۱۰ گل برای ما خواهد زد. بازیکنی که می‌گوید ۲۴ گل به خاطر هادی نوروزی می‌زند و این کار را می‌کند، اعتماد به نفس بالایی دارد. ما به بازیکنان بزرگ در داخل تیم نیاز داریم. ۲-۳ سالی او را امانت گرفتیم و پس می‌دهیم.

تیم تراکتور سازی در هفته دوم رقابت های لیگ برتر در برابر نساجی در قائمشهر به تساوی ۱ بر ۱ رسید و هم اکنون با دو امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. نساجی هم با کسب یک امتیاز امروز ، چهار امتیازی شد و صدر جدول را حفظ کرد.

کد خبر: 1802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =