از حریف بهتر بودیم و به پیروزی رسیدیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان زنان ایران گفت: در دیدار با تاجیکستان بهتر از حریف عمل کردیم و توانستیم تیم برنده این بازی باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی فوتبال زنان جوانان ایران دیروز (جمعه) مسابقات خود را در تورنمنت کافا آغاز کرد و در گام نخست موفق شد مقابل تیم ملی تاجیکستان به برتری ۳ بر صفر دست پیدا کند. در همین راستا مریم آزمون سرمربی تیم ملی جوانان زنان ایران در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره این مسابقه و حضور تیم ایران در این تورنمنت اظهار کرد: این بازی نخست ما در این مسابقات بود و باید عنوان کنم که تیم من توانست شروع خوبی داشته باشد. با وجود اینکه تیم‌ها معمولا دربازی نخست یک تورنمنت، تمرکز کمتری دارند و بازی اول برایشان حکم شناسایی حریفان را دارد. 

وی افزود: ما بازی را کمی دفاعی آغاز کردیم و تیم حریف فرصت این را پیدا کرد که بیشتر به ما حمله کند شاید برای همین بود که نتوانستیم در ابتدای این بازی تاکتیک تیمی خود را به طور تمام و کمال پیاده کنیم. در ادامه اما کم کم به بازی مسلط شدیم. نیمه نخست بازی برای ما به نحوی پیش رفت که تلاش کنیم دروازه را بسته نگه داریم و در نیمه دوم روی تاکتیک تهاجمی و رسیدن به گل تمرکز کنیم.

آزمون ادامه داد: بین دو نیمه با بازیکنان صحبت کردیم، نکات لازم را برای آن‌ها یادآور شدیم و از آن‌ها خواستیم هجومی‌تر بازی کنند و روند نیمه نخست را تکرار نکنند. به همین دلیل بود که در نیمه دوم شرایط کاملا بر عکس نیمه نخست پیش رفت. بازیکنان ما هجومی‌تر عمل کردند و بازیکنان تاجیکستان فشار زیادی روی مهاجمان تیم ما وارد می‌کردند و کار برای ما بسیار سخت شده بود. با تمام این اوصاف بازیکنان ایران توانستند بهتر از حریف باشند و به گل برسند و در نهایت این بازی را به سود خود تمام کنند. در این میان تعویض‌هایی هم داشتیم که به تیم کمک کرد.

سرمربی تیم ملی جوانان زنان ایران اضافه کرد: تیم تاجیکستان نسبت به سال‌های قبل پیشرفت بسیاری کرده بود. باید به این تیم و مربیانش تبریک بگویم که اینقدر روی نقاط ضعف‌شان کار کردند و توانستند چنین پیشرفت خوبی داشته باشند. 

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد بازیکنان تیمش در این بازی گفت: هرچند هنوز تا تیم ایده آلی که من توقع دارم فاصله داریم اما در این بازی از شاگردانم رضایت دارم و معتقدم این آغاز خوب به ادامه روند بهتر شدن ما کمک خواهد کرد. راهی طولانی پیش روی تیم ما قرار دارد که پله پله به آن خواهیم رسید. 

کد خبر: 18007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =