آخرین وضعیت بازار سکه و طلا قبل از تعطیلی دو هفته‌ای

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: وضعیت بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت روند نزولی داشت و نهایتا با همین وضعیت به کار خود پایان داد و باید دید چه شرایطی پس از تعطیلی دو هفته‌ای اصنافی مانند طلا و سکه برای این بازارها متصور است.

ابراهیم محمد ولی در گفت‌وگو با آتیه‌انلاین اظهار کرد: در هفته ای که گذشت نوسانات زیادی در بازار طلا و سکه به وجود آمد و نهایتا هر عدد سکه بهار آزادی به حدود 11 میلیون و 780 هزار تومان رسید و هر عدد نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب شش میلیون و 300 تومان و چهار میلیون و 350 هزار تومان فروخته شدند.

وی با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل که شامل اصناف مرتبط با طلا و سکه هم می‌شود، افزود: بازار طلا نیز البته در بیشتر موقعیت و نوسانات روند کاهشی را تجربه کرد چرا که ارز نیز همین وضعیت را داشت و امروز هر مثقال طلا آب شده به زیر پنج میلیون تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 131 هزار تومان قیمت‌گذاری شد .

رییس اتحادیه طلا و جواهر اداکه داد: تا دوهفته آینده بیشتر اصناف تعطیل هستند و طلا و جواهر هم در همین رسته قرار دارند و باید دید در ادامه چه وضعیت و شرایطی بر بازار طلا و سکه حاکم می‌شود. البته یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بازار طلا و سکه، بازار جهانی است و هر انس طلا هم کاهشی بود و از هزار و 990 دلار به کمتر از 1900 دلار و نهایتا 1870 دلار رسید که اخبار کرونا و تولید واکسن آن نیز تاثیر بسیار زیادی روی آن گذاشت.

انتهای پیام

کد خبر: 1799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =