ترامپ یک مسئول امنیتی انتخابات را اخراج کرد

ترامپ، با انتشار یک توییت «کریستوفر کربس»، مدیر ارشد امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی (سیزا) را به دلیل اظهارات به شدت نادقیق برکنار کرد.

به گزارش آتیه آنلاین کریستوفر کربس به دلیل اظهاراتش مبنی بر این‌که هیچ شواهدی از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر وجود ندارد اخراج شده است. البته اداره‌ای که زیر نظر او بوده هم به همراه چندین نهاد تخصصی امنیت سایبری چهار روز پیش در بیانیه‌ای گفته بودند هیچ تقلب و جابه‌جایی کامپیوتری در آرا رخ نداده است. کار اداره زیر نظر این مقام دولت ترامپ، مقابله با تهدیدات احتمالی سایبری است. همچنین این اداره در انتخابات، برای انجام کارهای سیستم رای گیری با مقام‌های محلی و ایالتی نیز هماهنگ بوده است. البته کربس اولین مقامی نیست که پس از شکست ترامپ در انتخابات برکنار می‌شود. پیش از این مارک اسپر وزیر دفاع هم توسط دونالد ترامپ برکنار شده است.

دونالد ترامپ تقریبا هر روز در پیام‌های مختلف توییتری (که توییتر این پیام‌ها را به عنوان اطلاعات نادرست علامت‌گذاری می‌کند)، بدون ارائه شواهد مدعی است میلیون‌ها رای به زیان او جابجا شده است. و همچون بسیاری دیگر از موارد، کریستوفر کربس هم بعد از توییت آقای ترامپ از برکناری‌اش خبردار شده است. براساس برخی گزارش‌ها، به نظر می‌رسد ترامپ پیش از ترک کاخ سفید، رئیس سی‌آی‌ای و همچنین رئیس اف‌بی‌آی را هم کنار بگذارد.

در روزهای گذشته برخی خبرگزاری‌ها از احتمال اخراج کربس و دیگر نیروهای منصوب شده توسط ترامپ خبر داده بودند. اخیرا کمیته‌ای متشکل از مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی، کمیسیون انتخابات، و مقام‌های ایالتی آمریکا ادعای دونالد ترامپ در مورد "تقلب" در انتخابات را رد و اعلام کرد که انتخابات ۲۰۲۰ مطمئن‌ترین رای‌گیری در تاریخ آمریکا بوده است. اطلاعیه این کمیته در وب‌گاه آژانس امنیت سایبری و اداره امنیت زیرساخت انتخاباتی (سیزا) که از ادارات وزارت امنیت داخلی است منتشر شده بود. 

پیش از انتشار این اطلاعیه گزارش شده بود که کریستوفر کریس، رئیس سیزا، به خاطر اجازه ادامه کار یک وبسایت به نام "نظارت به شایعات" وابسته به سیزا از سوی کاخ سفید توبیخ شده و با خطر اخراج مواجه است. این وبسایت گفته بود که "اطلاعات نادرست انتخاباتی" را حذف می‌کند. آقای کریس اظهارات یک متخصص قانون انتخابات در دفاع از کارآیی ماشین‌های رای‌گیری را به اشتراک گذاشت که گفته بود: "لطفا ادعاهای لجام گسیخته و البته بی اساس درباره نواقص ماشین‌های رای گیری ما را بازتوییت نکنید حتی اگر این ادعاها توسط رئیس جمهور طرح شده باشد."

کد خبر: 1782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =