وزنه‌بردار آمریکایی مدال‌آوری من را تحسین کرد

ملی‌پوش وزنه برداری زنان ایران گفت: پس از کسب مدال جهانی وزنه بردار آمریکا نزد من آمد و ضمن تحسین کردن من که با پوشش اسلامی صاحب مدال شدم، این موفقیت را به من تبریک گفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، هفته گذشته و زمانی که درست چند روز از اظهارات توهین‌آمیز یک هنرپیشه سینما و تلویزیون درباره حضور زنان در رشته وزنه‌برداری و فعالیت زنان ایرانی در این رشته گذشته بود، دختر وزنه‌برداری ایران توانست صاحب مدال مسابقات جهانی شده و شایستگی خود و وزنه‌برداری زنان ایران را به جهان ثابت کند. آن هم در شرایطی که این رشته عمر چندانی در ایران در بخش زنان ندارد و در این مدت کوتاه که به سه سال هم نمی‌رسد، شاهد پیشرفت فوق العاده دختران وزنه‌بردار ایران بودیم. در همین راستا، با «یکتا جمالی» این دختر وزنه بردار ملی پوش ایران بعد از بازگشت از مسابقات جهانی، گفت‌وگو کردیم. 

یکتا جمالی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره کسب این مدال جهانی آن هم در نخستین اعزام بین المللی خود، اظهار کرد: این اولین بار بود که به مسابقات برون مرزی اعزام شدم. قبل از این مسابقات هرگز در مسابقاتی بین‌المللی شرکت نکرده بودم و اینکه اولین اعزام من به مسابقات جهانی بود باعث شده بود کمی استرس داشته باشم. با این حال تمام تلاش خودم را کردم که این نخستین بودنِ این تجربه موجب نشود که تمرکز کافی نداشته باشم. 

وی با اشاره به اینکه کرونا موجب شده بود ما نزدیک به یک سال اردوی منظم ملی نداشته باشیم، افزود: میزان آمادگی ما برای حضور در میدان جهانی کافی نبود. مسابقات و اردوها مدت زیادی تعطیل بود و ما به طور شخصی تمرین می‌کردیم. من هدف‌های زیادی در سر داشتم و همین اهداف که به موازات تمرینات سخت همراهم بود موجب شد که با تمام قوا پا به تخته مسابقات جهانی بگذارم. دلم نمی‌خواست از این مسابقات دست خالی برگردم و برایم رسیدن به مدال تمام چیزی بود که می‌خواستم و از ته قلب خوشحالم که به هدفی که مدام به آن فکر می‌کردم رسیدم. آن هم در مسابقات جهانی و آن هم در اولین تجربه. 

جمالی در ادامه افزود: اطمینان دارم که این مسابقات برای من کوله باری از تجربه به همراه داشت و می‌تواند در نبرد بعدی که قرار است حضور داشته باشم، به من کمک‌های بسیاری کند. وزنه‌برداری در بخش زنان یک رشته نوپا در ایران است و باید بپذیریم که برای رسیدن به سطح وزنه‌برداران زن جهان راهی طولانی پیش‌روی ماست. با این حال و به دلیل اینکه تمام دختران وزنه‌بردار ایران سرشار از انگیزه هستند این مسیر را سریع‌تر طی می‌کنند. شاید خوشبین‌ترین کارشناس وزنه‌برداری نیز تصور نمی‌کرد که دختران وزنه‌بردار ایران آنقدر زود پیشرفت کنند و در سطح بالای رقابت با وزنه‌‍برداران آسیا و جهان قرار بگیرند. 

 دختر وزنه بردار ایران درباره اینکه مدال آوری یک دختر مسلمان که با حجاب روی تخته وزنه برداری می‌رود، چه واکنش‌هایی به همراه داشت، گفت: پیش از اینکه دختران وزنه‌بردار ایران در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند نیز دختران مسلمان از کشورهای دیگر با حجاب وزنه زده بودند. با این حال هنوز هم مدال‌آوری دختران محجبه در رشته‌های ورزشی تحسین برانگیز است. چرا که همه ورزشکاران به خوبی درک می‌کنند که پوشش چقدر می‌تواند روی عملکرد ورزشکار موثر باشد. اتفاق جالبی که برای من افتاد این بود که پس از کسب مدال وزنه‌بردار آمریکایی که مدال نقره گرفته بود، نزد من آمد و کسب سکوی جهانی را به من تبریک گفت. به هر حال حضور با پوشش اسلامی موجب می‌شود، عملکرد ورزشکار بیشتر زیر ذره بین باشد، با این وجود برای من افتخار بزرگی بود که با حجاب اسلامی مدال کسب کردم و هم توانستم برای ایرانم افتخار کسب کنم و هم پرچم‌دار زنان مسلمان جهان باشم.

جمالی در پایان درخصوص اینکه چه مسابقاتی پیش رو دارد، اعلام کرد: مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان تابستان امسال (۱۴۰۰) در کشور عربستان برگزار خواهد شد و من قرار است به این مسابقات اعزام شوم. رده سنی من به نحوی است که می‌توانم هم در رده جوانان و هم در رده نوجوانان حضور پیدا کنم. یعنی مجاز به حضور در هر دو رده هستم.  امیدوارم بتوانم از تجربه مسابقات جوانان جهانی بهره ببرم و در مسابقات نوجوانان افتخارات دیگری برای ورزش زنان و وزنه‌برداری ایران کسب کنم. من شناخت خوبی نسبت به حریفانم پیدا کرده‌ام و این می‌تواند در مسابقات عربستان یاری بخش من باشد. 

کد خبر: 17692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =