پیشنهادهای هنری برای تهران نارنجی

این روزها با بهتر شدن شرایط، بسیاری از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند و گالری‌های تهران همچون هفته های گذشته در نیمه خردادماه گرم بهار ۱۴۰۰ میزبان گالری گردان پایتخت هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، اگرچه از همان ابتدای افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور منع رسمی برای فعالیت گالری‌ها وجود نداشت، اما برگزاری نمایشگاه‌های هنری منوط به نداشتن مراسم‌ افتتاحیه و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بود. در این میان بسیاری از گالری‌ها به تصمیم شخصی و در راستای جلوگیری از شدت افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، یا فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند یا اینکه تعطیل شدند. آن دسته از گالری‌هایی هم که برگزاری نمایشگاه‌های حضوری را انتخاب کرده بودند، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، طبیعتا با استقبال قابل قبول و شایسته‌ای مواجه نشدند.

با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها همچنان قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند. در عین حال شماری از گالری‌ها، طبق روال روزهای کرونایی، نمایشگاه‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند، هر چند چنین رویکردی با محدودیت‌هایی همراه است و نمی تواند ارتباط نزدیک هنرمند و مخاطب را تمام و کمال منتقل کند، اما دست‌کم راه گریزی است تا جامعه هنری تسلیم این بیماری نشود و کسب و کارهای مرتبط با آن ادامه یابد. با توجه به تعطیلات چند روزه نیمه خرداد، بیشتر گالری‌ها افتتاح رویداد جدیدی را برای جمعه ۱۴ خرداد تدارک ندیدند، با این حال چند نمایشگاه جدید در میانه هفته آغاز به کار خواهد کرد و گالری‌ها بار دیگر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

آتشزاد: نمایشگاه گروهی ۳room از ۱۴ تا ۱۸ خرداد در نگارخانه آتشزاد به نشانی خیابان عباسپورشمالی (توانیر)، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳، طبقه دوم، واحد ۸ برپاست.

آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی «وندا» جمعه ۱۴ خرداد تا چهارشنبه ۱۹ خرداد در گالری آیریک به نشانی اتوبان ستاری بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه۳، واحد۱۰۲ برگزار می شود.

زرنا: نمایشگاه گروهی «ایران ۱۴۰۰» ۱۶ تا ۲۰ خرداد در گالری زرنا به نشانی خیابان شهرارا، خیابان ۱۳، پلاک ۱۲، طبقه دوم برگزار می‌شود.

گل های داودی: نمایشگاه انفرادی نقاشی های مرجان فیروزی با عنوان «دوردست های آبی» ۱۴ خرداد  تا۱۹ خرداد در نگارخانه گل‌های داودی به نشانی  خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست.

موزه هنرهای معاصر تهران: نمایشگاه «نهان بر عیان» ۱۹ خرداد تا ۱۷ شهریور در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله برپاست.

هما: نمایشگاه آثار غزل مروی با عنوان «می دانیم و نمی دانیم» ۱۷ تا ۲۵ خرداد در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است. امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم شده است.

ادامه نمایشگاه های گذشته:

گالری ٱ؛ «در پرده‌ی زمان»

نمایشگاه انفرادی نقاشی با عنوان «در پرده‌ی زمان» با آثاری از علیرضا معصومی تا ۲۴ خردادماه در گالری ٱ برگزار است. امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فراهم است.گالری ٱ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده‌ است.

گالری این‌جا؛ «تعلیق»

نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی «تعلیق» با آثاری از ثمیلا امیرابراهیمی تا ۲۱ خردادماه در گالری این‌جا برگزار است. امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۹ فراهم شده است. گالری روزهای شنبه تعطیل شده است. گالری این جا در خیاﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ واقع شده است.

خیال مرتفع در گالری سو

نمایشگاه آثار تکتم صابری اشرفی با عنوان «خیال مرتفع» و نمایشگاه گروهی «بک هند»  تا ۲۱ خرداد در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

انگاره ها در گالری آرت سنتر باغ

نمایشگاه آثار حمید هادی نژاد با عنوان «انگاره ها» ۷ تا ۲۵ خرداد در آرت سنتر باغ به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان برگزار می‌شود.

اختلال خاطره در گالری باوان

نمایشگاه آثار ترلان تبار با عنوان «اختلال خاطره» تا ۲۸ خرداد در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

کد خبر: 17643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =