وجهه آمریکا در فرانسه و آلمان همچنان نامحبوب است

وجهه ایالات متحده به عنوان «قدرت برتر جهانی» در فرانسه و آلمان لطمه دیده و این به علت نوع مدیریت واشنگتن در بحران کروناست که جان حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی را گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی امروز -دوشنبه- نشان می‌دهد که وجهه ایالات متحده به عنوان «قدرت برتر جهانی» در فرانسه و آلمان لطمه دیده و این به علت نوع مدیریت واشنگتن در بحران کروناست که جان حدود ۶۰۰ هزار آمریکایی را گرفته است.

در آستانه سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا به اروپا، نظرسنجی صندوق مارشال آلمان و بنیاد برتلسمان نشان میدهد که رئیس‌جمهوری آمریکا نتوانسته جایگاه ایالت متحده را به دوران قبل از پاندمی بازگرداند. وجهه چین اندکی بهبود یافته است.   

براساس اسناد تحقیقی آمریکا که ۲۶ مارس منتشر شد، ایالات متحده تحت دوران ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور می‌توانست جلوی حدود ۴۰۰ هزار مورد مرگ و میر را با یک استراتژی اثرگذارتر بگیرد.

این بررسی دیدگاه‌ها در یازده کشور نشان می‌دهد که اولین سه ماهه دولت بایدن روی دیدگاه‌های فرانسه و آلمان درباره نفوذ آمریکا در جهان تاثیری نداشته است.

این آمارها مطابق با نتایج نظرسنجی ۲۰۲۰ است که حدود ۱۰ درصد از آمارهای قبل از پاندمی کاهش داشته است.

کد خبر: 17638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =