۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 1734

نیویورک تایمز:‌

ترامپ از حمله به ایران برحذر داشته شد

استراتژی تحویل زمین سوخته به بایدن
ترامپ از حمله به ایران برحذر داشته شد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌‎ای به امکان‌سنجی دونالد ترامپ برای حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورمان اشاره کرده، اما مشاورین رئیس‌جمهور آمریکا، او را از پیگیری این موضوع بازداشته‌ و گفته‌اند که این اقدام حتی به صورت محدود می‌تواند دومینوی حوادث را فعال کند.

به گزارش آتیه آنلاین روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از بررسی‌های ترامپ برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده و نوشته او احتمال حمله به تاسیسات نطنز را بررسی کرده، اما مشاوران او با این بحث که ممکن است کار به درگیری گسترده بدون رسیدن به نتیجه مشخص برسد او را منصرف کرده‌اند. این روزنامه به نقل از مقام‌های ناشناس نوشته آقای ترامپ از نهادها و مسئولان نظامی و امنیتی خود درباره امکان‌های پیش رو و سناریوهای احتمالی پرسیده است.

نیویورک تایمز از مقاماتی چون مایک پنس، مایک پومپئو، ژنرال مارک میلی (رئیس ستاد مشترک ارتش) و کریستوفر سی. میلر، سرپرست وزارت دفاع آقای ترامپ نام برده که توانسته‌اند این فکر خطرناک را از ذهن ترامپ خارج کنند. آن‌ها گفته‌اند این حمله می‌تواند منجر به پدید آمدن برخوردهای نظامی گسترده، تنها چند هفته مانده به پایان دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ شود. 

دونالد ترامپ علیرغم نپذیرفتن شکست در انتخابات، تنها ۶۵ روز دیگر در کاخ‌سفید است. او در هفته‌های اخیر چند تغییر عمده در وزارت دفاع انجام داده که گمانه‌زنی‌ها را افزایش داده است. البته خبرهای رسمی حکایت از تصمیم ترامپ برای کم کردن نیرو در افغانستان و عراق دارد. اتفاقی که دستکم در افغانستان دست طالبان را برای سیطره بیشتر در این کشور باز خواهد گذاشت. این خبر از سوی مقامات پنتاگون تایید شده و قرار است به زودی نیمی از نیروهای ایالات متحده، افغانستان را ترک کنند.

کد خبر: 1734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =