اجرای پایلوت غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در ۵ استان

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال ۱۴۰۰، از غربالگری نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری، در ۵ استان به‌صورت پایلوت، در برنامه سنجش سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «سید جواد حسینی» در این نشست با بیان این که یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی اتخاذ تصمیمات بر مبنای نظریات علمی معتبر است، اظهار کرد: این غربالگری در ۵استان و در پایگاه‌های محدود از طریق سیاهه‌های رفتاری انجام خواهد شد.

وی افزود: چک‌لیست‌های تهیه شده در غربالگری بر اساس مستندات دقیق علمی تهیه، و پس از پایلوت، ارزیابی شده ودر سال‌های آتی گسترش خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر آموزش خانواده‌ها و معلمین مدارس عادی، گفت: مدارس و خانواده‌ها را باید در مرحله تشخیصی و مداخلات اولیه دخیل کرد و پیش‌شرط آن توانمندسازی والدین و معلمان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: خدمات در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری، به‌صورت منفعل انجام می‌شود و با روزآوری کردن خدمات این مراکز و دخیل کردن خانواده‌ها و معلمان می‌توان خدمات کیفی‌تر به دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری ارائه داد.

حسینی تصریح کرد: شورای راهبری برای مداخلات مؤثرتر معلمان و خانواده‌ها و آموزش به آنان تشکیل خواهد شد و این شورا طرح را ارزیابی خواهد کرد.

کد خبر: 17337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =