پیکره اصلی تامین‌اجتماعی، ناجی این سازمان است

اکبر شوکت، عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ادامه نشست «طرح مدیران آینده، گامی به سوی حاکمیت شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری در سازمان تامین اجتماعی» بیان داشت: عاملی که می تواند سازمان تامین اجتماعی را در شرایط مختلف نجات دهد در واقع پیکره اصلی تامین اجتماعی از مدیران تا کارمندان است.

به گزارش آتیه آنلاین، شوکت با اشاره به اینکه کارکرد درست بدنه اصلی سازمان می تواند اثرگذاری مخرب عوامل بیرونی را بر سازمان تامین اجتماعی کمتر می‌کند، افزود: به عنوان مثال با خرید خدمت کامل درمان در شهرستان‌هایی که ضریب اشتغال تخت پایین در مراکز درمانی دولتی وجود دارد براحتی می توان در هزینه ها به طور خاص در هزینه های ساخت مراکز درمانی صرفه جویی داشت.

وی تصریح کرد: اقدامات سازمان در قالب طرح ۳۰۷۰ در سالهای گذشته از آرزوهای سازمانی بوده است که تلاش های بسیار ارزشمندی در خصوص خدمات الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته و نهادینه شده است.

وی در ارتباط با عملکرد معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: عملکرد این معاونت از زمان احیا در سازمان عالی بوده است.

شوکت در ادامه افزود: در بحث جذب نیروها، اقدام جذب نیروها از طریق آزمون بسیار ارزشمند است. پیشنهاد این است که سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور اقدام به تاسیس دانشگاهی برای جذب افراد و نخبگان به این سازمان داشته باشد و در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات و عملکرد سازمان از وجود این افراد استفاده شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که سازمان تامین اجتماعی در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل به الگوی رفتاری در بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف شود.   

این فعال کارگری در ادامه اظهار داشت: البته نحوه جذب نیرو را باید از روش‌های کنکوری جدا کرد و روش‌های تازه و خلاقانه‌ای برای آن در نظر گرفت.

شوکت در خصوص قراردادهای کوتاه مدت نیز افزود: با توجه به محیط کار دائم، بستن قراردادهای کوتاه مدت به هیچ عنوان جایز نیست که البته این موضوع تبدیل به یک رویه اشتباه در کشور شده است. پیشنهاد این است که افرادی که در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی تامین اجتماعی مشغول به فعالیت هستند با توجه به میزان سالهای فعالیت که اگر بیشتر از ۵ سال باشد و توجه به ماهیت دائمی بودن کار آنها، قرارداد دائمی برای آنها لحاظ شود.

نشست "طرح مدیران آینده، گامی به سوی حاکمیت شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری در تامین اجتماعی" توسط موسسه عالی پژوهش با همکاری سازمان تامین اجتماعی، موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه، صاحبنظران، شرکای اجتماعی و اصحاب رسانه، سلسه‌نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر  با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین و مدیران مربوطه، نمایندگان شرکای اجتماعی، صاحبنظران و اصحاب رسانه برگزار شد.

کد خبر: 17332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =