نباید از تیم ملی انتظار معجزه داشت

دختر بسکتبالیست تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران اظهار داشت: تیم ما آمادگی کاملی در قیاس با رقبا ندارد. پس نباید از این تیم انتظار معجزه داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، تیم ملی بسکتبال سه‌نفره  زنان ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۱ با ناکامی مواجه شد. دختران بسکتبال ایران در این مسابقات با تیم‌های ژاپن، تایلند، اوکراین و استرالیا هم‌گروه بودند که در هر ۴ مسابقه مغلوب حریفان شدند. «۲۱ بر ۴»، «۲۱ بر ۲۰»، «۱۷ بر ۷» و «۲۲ بر۲» نتایجی بود که بسکتبالیست‌های کشورمان به ترتیب برابر این تیم‌ها کسب کردند. این شکست‌ها موجب شد که تیم ملی بسکتبال زنان ایران یک شانس حضور در المپیک توکیو را از دست بدهد. البته ملی‌پوشان سه‌نفره یک فرصت دیگر برای المپیکی‌شدن دارند و آن رویداد گزینشی مجارستان است که البته رقبای سرسخت تری پیش رو خواهند داشت و کار برایشان دشوار تر خواهد بود. در همین راستا، شادی عبدالوند، عضو تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره این نتایج اظهار داشت: پیش از اعزام می‌دانستیم کار سختی پیش روی ماست و همان طور که پیش بینی می‌شد عبور از سد حریفان برایمان آسان نبود و نتوانستیم به نتایج دلخواه دست پیدا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه سطح تیم های حریف بالا بود و بازیکنان بزرگی در ترکیب خود داشت، افزود: بیشتر بازیکنانی که در این مسابقات شرکت کردند از ستاره‌های بسکتبال در کشورهای خود بودند. آنها در مقایسه با تیم ملی ایران تمرینات و اردوهای بیشتری داشتند و خب طبیعی است تیمی که آمادگی بیشتری دارد در نهایت برنده یک جدال می شود. 

بازیکن تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران با انتقاد از کم بودن زمان تمرینات تیم ملی ، خاطر نشان کرد: اردوهای ما مدت ها به خاطر کرونا تعطیل شدهع بود پس از آن هم تنها ۶ جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتیم. خب مشخصا این میزان تمرین نمیتواند یک تیم را به حداکثر آمادگی برساند. آن هم وقتی خریفان ما بیش از ۶ ماه اردو داشتند و تمرین و مسابقات تدارکاتی داشتند. 

عبدالوند در ادامه اظهار داشت: این اولین بار است که رقابت های بسکتبال سه نفره وارد مسابقات المپیک شده است و همه تیم ها علاقه مند و پیگیر هستند که عازم توکیو شوند. تیم ما هم همین که توانست وارد مسابقات گزینشی شود اتفاق بزرگی را رقم زد و حالا مسیر سختی پیش روی خود دارد. با تمام این اوصاف به اعتقاد من اگر تمرینات منظم تری داشتیم شاید نتایج بهتری را رقم می‌زدیم.

ملی‌پوش بسکتبال زنان ایران با اشاره به دومین شانس تیم ملی برای المپیکی شدن گفت: واقعیت این است که رقابت در مجارستان رقابت به غایت سخت تری نسبت به اتریش است. نباید انتظار معجزه  داشت. امیدوارم بتوانیم نتایج آبرومندانه ای کسب کنیم.

کد خبر: 17325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =