خواجوی: امسال شاهد لیگ متفاوتی خواهیم بود

دروازه‌بان ملی‌پوش فوتبال زنان ایران گفت: به دلیل برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در شرایط کرونایی امسال شاهد لیگ متفاوتی خواهیم بود.

زهرا خواجوی ، دختر گلر فوتبال ایران که فصل گذشته موفق شد رکورد کلین شیت را از آن خود کند و در چند بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه دارد، این روزها با تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان تمرین می‌کند.

این دروازه بان ملی‌پوش فوتبال زنان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره اینکه چرا این فصل تصمیم به حضور در تیم جدیدی گرفته است، گفت: من فصل گذشته برای تیم کردستان به میدان رفتم و توانستم با حضور در دروازه این تیم به عنوان کلین شیت لیگ دست پیدا کنم که این برایم افتخار بسیار بزرگی بود. برای فصل پیش رو نیز تصمیم داشتم با تیم وچان به میدان بروم که به دلیل برخی اتفاقات توافق حاصل نشد و من قراردادم را با این تیم فسخ کردم.

خواجوی به حضور دو ساله خود در تیم کردستان اشاره کرد و گفت: برای یک ورزشکار بیش از هر چیزی این موضوع مهم است که بتواند در آرامش خاطر تمرین کند و در شرایط ایده آلی برای حضور در مسابقات آماده شود. من دو سال قبل در تیم کردستان شرایط خوبی داشتم اما این بار از همان ابتدای فصل آن آرامش خاطر هر ساله را حس نکردم و برای همین تصمیم به جدایی گرفتم. برای تیم وچان در لیگ امسال آرزوی موفقیت دارم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: من به جز ذوب آهن اصفهان از برخی تیم‌های دیگر نیز پیشنهاد داشتم، اما برایم مهم بود که در نهایت با ترکیب تیمی به میدان بروم که حرفه ای است و سالهاست در سطح اول قهرمانی در بخش زنان تیم داری می‌کند. در حال حاضر نیز از انتخاب خود رضایت دارم و امیدوارم بتوانم به خوبی از سنگر تیم ذوب آهن اصفهان محافظت کنم.

خواجوی در خصوص لیگ فوتبال زنان که قرار است از هفته آینده با شکل و شمایل جدید آغاز به کار کند، اظهار داشت: پیش بینی من این است که در فصل پیش رو شاهد لیگ بسیار جذابی خواهیم بود. بازیکنان خوب و ملی پوش و درجه یک در تیم‌های مختلفی دور هم جمع شده اند و این کار را برای همه تیم ها سخت و مسابقات را غیر قابل پیش بینی می‌کند.  تیم های زیادی شانس قهرمانی دارند و هر بازی برای هر تیم مانند یک فینال مهم است.

ملی پوش تیم فوتبال ذوب آهن درباره برگزاری مسابقات لیگ فوتبال زنان در شرایطی که هنوز شیوع ویروس کرونا متوقف نشده است، گفت: به هر حال امسال شرایط متفاوتی بر برگزاری تمام مسابقات ورزشی و در مجموع بر تمام زندگی حکم فرماست. من امیدوارم که برگزاری مسابقات مشکلی برای بازیکنان، داوران، عوامل برگزاری و کادر فنی تیم ها ایجاد نکند و سلامت کسی به خطر نیفتد. از طرفی نبود تماشاگران هم می تواند میزان جذابیت لیگ را کاهش دهد ما مهم این است که در نهایت شاهد برگزاری یک لیگ منظم باشیم که به کسی آسیبی وارد نکند.

خواجوی درباره اینکه دوران کرونا و نیمه تمام ماندن لیگ به زندگی حرفه ای ورزشی‌اش آسیبی وارد کرده است یا نه، گفت: به هر حال برای یک ورزشکار دوری از مسابقه و تمرینات می تواند ضررآفرین باشد. در واقع ورزشکاری حرفه‌ای اگر تمرینات خود را به خوبی انجام ندهد و در مسابقه حاضر نشود هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ فیزیکی افت می کند. اما من تلاشم را کردم که روزهای کرونا نتواند روی روحیه و شرایط بدنی ام تاثیر بگذارد. تا جایی که توانستم به طور انفرادی تمریناتم را پشت سر گذاشتم بعد از آن هم که تمرینات تیم ها آغاز شد و به شرایط قبل بازگشتم.

کد خبر: 1715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =