استراتژی‌های غلط؛ بلای جان استقلال

تصمیم استعفای هیات مدیره استقلال، آن هم در آستانه پایان دولت فعلی اتفاقی بود که اهالی فوتبال را متعجب کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، فصل گذشته و در شرایطی که استقلال با انواع و اقسام مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کرد؛ هواداران استقلال لحظه شماری می‌کردند که مسابقات فصل به پایان برسد و منتظر تغییر و تحولات در استقلال باشند. تغییر و تحولاتی که بتواند کشتی طوفانی تیم محبوبشان را به ساحل آرامش برساند. این اتفاق اما نه تنها رخ نداد که حالا بار دیگر هیات مدیره و مدیر استقلال به جان هم افتادند و درگیر شده‌اند. درگیری‌ای که در ماجرای روز گذشته یعنی بیانیه تند و تیز اعضای هیات مدیره علیه احمد مددی و به موازات آن استعفای این اعضا؛ نمود بیرونی و علنی پیدا کرد تا هواداران استقلال بار دیگر شاهد جار و جنجال در راس مدیریتی تیم‌شان باشند و به این فکر کنند که گویا قرار نیست استقلال هرگز روی آرامش به خودش ببیند. 

در حالی که اهالی فوتبال تصور می‌کردند این فصل، فصل جبران ناکامی‌های یکی دو فصل اخیر آبی‌پوشان پایتخت است، اما ترکیبی از تصمیمات غلط امروز باشگاه استقلال را به نقطه‌ای رسانده که به نظر می‌رسد به رخ دادن تغییراتی در هیأت مدیره و رأس مدیریت این باشگاه بینجامد.با توجه به شدت و تندی بیانیه‌ای که از سوی سه عضو هیأت مدیره علیه احمد مددی منتشر شده بسیار بعید است که وزارت ورزش بتواند این گروه را به احمد مددی پیوند زده و اقدام گره‌گشایی در راستای تعامل این اعضا داشته باشد. برای همین است که پیش‌بینی می‌شود شاید تغییر مدیرعامل استقلال گزینه نهایی برای به آرامش رسیدن این تیم باشد. 

اما سوال اینجاست که درست در روزهای پایانی کار دولت فعلی و در شرایطی که قطعا با روی کار آمدن دولت جدید و وزیر جدید در وزارت ورزش و جوانان، تصمیمات به خودی خود تغییر خواهد کرد، مسعود سلطانی‌فر اقدامی در راستای تغییر و تحول اساسی در تیم استقلال انجام خواهد داد یا تلاش می‌کند، این تیم را به آرامش و تعامل دعوت کرده و تصمیم‌گیری نهایی را به دولت بعد و وزیر بعدی واگذار کند؟

شاید اگر اعضای مدیریتی باشگاه استقلال منظقی فکر کنند به این نتیجه برسند که در برهه زمانی فعلی هر گونه  عزل و نصبی بی فایده خواهد بود و با شرایط موجود گره‌ای از کار استقلال باز نخواهد کرد چرا که تصمیم‌گیران اصلی برای فصل بیست و یکم بی‌گمان افرادی خواهند بود که اکنون هیچ سمتی در باشگاه استقلال ندارند. همان طور که در سال‌های گذشته نیز با تغییر در بدنه دولت باشگاه‌های بزرگ ورزشی با تحولات چشمگیری مواجه شدند و وزیر ورزش جدید به سرعت در راستای تغییر در این حوزه‌ها گام برداشت.این بار هم با تغییرات در دولت و روی کار آمدن وزیر ورزش جدید، افراد جدید بر مسند مدیریتی  دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس خواهند نشست. بویژه در باشگاه استقلال که با انبوهی از بحران‌های مدیریتی مواجه شده است. بحران هایی مانند همین بیانیه اخیر سه عضو هیأت مدیره می‌توان به وضوح مشاهده کرد و فهمید که چه وضعیت نابهنجاری به لحاظ مدیریتی در باشگاه استقلال حاکم است.

موضوع دیگری که در راستای تصمیم و اقدام هیات مدیره استقلال ایجاد شائبه و سوال می کند، این است که چرا در شرایطی که زمانی تا پایان لیگ بیستم باقی نمانده، تازه اعضای هیأت مدیره به یاد بی‌کفایتی مدیرعامل افتاده‌اند و با رسانه‌ای کردن برخی تصمیم‌های اشتباه و یا خلاف عرف مدیرعامل تیم را وارد حاشیه می‌کنند. چطور ممکن است که این ایرادات در این بیست هفته به چشم اعضای هیات مدیره نرسیده باشد و به یک باره شاهد رخ دادن این حجم عظیم از مشکلات مدیریتی شدیم؟

استقلال این روزها شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد و قهرمانی را از دست داده است، در آسیا نیز امیدی به این تیم نیست و تنها جام حذفی امیدواری هواداران استقلال است. حالا به حاشیه رفتن استقلال از بُعد مدیریتی، می تواند بهانه ای شود برای توجیه ناکامی ِ احتمالی استقلال در جام حذفی تا تنها امید هواداران این تیم هم نا امید شود. هوادارانی که مدت‌هاست روی آرامش و ثبات را در تیمشان ندیده‌اند. 

کد خبر: 17141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =