سایه توقیف بر سرِ «می‌خواهم زنده بمانم»

با درخواست معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پخش مجموعه «می‌خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

به گزارش آتیه آنلاین، مدت‌هاست گفته می‌شود سریال «می‌خواهم زنده بمانم» که داستانی از دهه ۶۰ ایران را روایت می‌کند؛  به دلیل  نگاه این سریال به نیروهای انتظامی و همچنین نمایش کاراکتری چون امیر شایگان با خطر توقیف مواجه است و به‌واقع از همان اولین قسمت‌های انتشار «می‌خواهم زنده بمانم» این شایعات پیرامون این سریال مطرح بوده است. تا اینکه شب گذشته خبر آمد که معاون اجتماعی نیروی انتظامی خواستار توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم» شده است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای از ریاست سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) خواسته با توجه به اینکه محمدحسین شایسته تهیه کننده مجموعه نمایش خانگی میخواهم زنده بمانم ملاحظات ناجا را طی جلسه ای که با عوامل سازنده این مجموعه داشته برای اصلاح برخی قسمت ها لحاظ نکرده است درخواست توقف موقت این سریال را دارد.

در این نامه آمده است:همانگونه که طی شماره پیروی اعلام گردیده مجموعه نمایش خانگی "میخواهم زنده بمانم" توسط آقای محمدحسین شایسته (تهیه کننده) بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از اداره سینمایی این معاونت تهیه و تولید و پس از پخش مشخص شد مشار الیه ملاحظات و استانداردهای سازمانی ناجا را در اثر تولیدی رعایت ننموده و همین امر اعتراض جمع کثیری از کارکنان ناجا را در پی داشته است لذا پس از اعتراض ناجا مقرر شد عوامل تولید (تهیه کننده، کارگردان و نویسنده) با نماینده ناجا جلسه‌ای تشکیل و نسبت به لحاظ نمودن نقطه نظر اصلاحی اقدام نمایند و بر همین اساس و پس از منعقد شدن جلسه مورد نظر، توافق شد تهیه کننده ظرف سه روز تمامی قسمت‌های پخش شده تا قسمت یازده را از پلتفرم شبکه نمایش خانگی و تمامی سایت های اینترنتی جمع آوری و از قسمت دوازدهم کلیه ملاحظات سازمانی را لحاظ و لیکن پس از پخش قسمت دوازهم و سیزدهم مشاهده گردید گروه تولید به مصوبات جلسه فی مابین تمکین ننموده و بدون توجه به تاریخ درخشان سازمان های انتظامی قبل از ادغام (کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی جمهوری اسلامی ایران) عملکرد آنان را به سخره کشیده است.

گفتنی است که به‌رغم درخواست نیروی انتظامی برای توقیف «می‌خواهم زنده بمانم» این سریال همچنان در فیلیمو عرضه می‌شود و این سامانه تاکنون زیر بار برداشتن قسمت‌های ابتدایی این مجموعه نرفته است. اما روابط عمومی فیلیمو با تایید خبر درباره توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» اطلاعیه ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

«با درخواست معاونت اجتماعی نیروی محترم انتظامی، پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو درخصوص نقطه نظرات ایشان است.از مسئولان محترم درخواست می‌شود با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند؛ تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرأت و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت های مختلف داشته باشند.»

سریال «می خواهم زنده بمانم»، به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته هر دوشنبه از فیلیمو پخش می‌شود که با توجه به اتفاقات پیش آمده، قسمت پانزدهم آن امروز ـ دوشنبه ـ دهم خرداد ماه ـ پخش نخواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قصه ای در دل اتفاقات پرشمار دهه ۶۰ ... هما حقی و نامزدش نادر به همراه خانوادهٔ حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همهٔ خانواده غافلگیر می‌شوند.

کد خبر: 17108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =