تشریح محورهای چهارگانه شورای عالی آموزش و پرورش

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهار محور تمرکز شورای عالی را «کیفیت ارزشیابی»؛ «تحول در محتوای آموزشی»؛ «ساماندهی  شرایط معلمی» و «مدیریت مدرسه» دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود امانی طهرانی در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و رشیدی‌ها، باغچه بان ها و رشدیه ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه است.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم منشأ اثر فراوانی در انقلاب‌ها ازجمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.

امانی طهرانی ارزان ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: صرف بودجه در آموزش‌وپرورش، صدها برابر ارزش‌افزوده در بخش‌های دیگر خواهد داشت.

وی گفت: با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار برای  جامعه خواهد داشت و اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش‌وپرورش نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: امروز در شورای عالی آموزش‌وپرورش در ۴ محور تمرکز داریم که «ساماندهی شرایط معلمی» در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.

امانی طهرانی بابیان این‌که «کیفیت ارزشیابی» در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، گفت: «تحول در محتوای آموزشی» با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز از محورهای دیگر تمرکز شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهارمین محور و دغدغه را «مدیریت مدرسه» دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی؛ مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

کد خبر: 17095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =