تعریف های سرویس های الکترونیکی تامین اجتماعی برای کاهش مراجعات

محمد ابراهیم شریعتی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی همدان با دکتر سید اسکندر صیدائی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد ابراهیم شریعتی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی همدان به منظور ارائه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف سازمان با سید اسکندر صیدائی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان همدان دیدار وگفتگو کرد.

شریعتی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیمه‌شدگان همدان گفت: بیش از ۷۶۰ هزارنفر ازجمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. وی افزود: سازمان تامین اجتماعی به منظور تکریم بیمه‌شدگان و کاهش مراجعات آنان درشرایط فعلی اقدامات موثری درزمینه ارائه خدمات الکترونیکی انجام داده که بیمه‌شدگان وکارفرمایان محترم می‌توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir از کلیه خدمات غیرحضوری مطلع شوند و استفاده کنند.

وی افزود: بسترهای خدمات الکترونیکی سازمان روز به روز درحال افزایش است وسازمان با طراحی طرحی با عنوان ۳۰۷۰ (دوشنبه های دیجیتالی با طرح سی هفتاد) وتبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت عیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون مراجعه به سازمان گام های موثری برای الکترونیکی کردن کامل خدمات قابل ارائه برداشته وبرخی های موارد نیز درحال حاضر اجرائی شده که ازجمله پرداخت کمک هزینه ازدواج بدون مراجعه بیمه‌شدگان وارائه مدارک به شعب این سازمان با لینک شدن به سامانه ثبت احوال درحال اجراست.

شریعتی طرح نسخه الکترونیک وحذف دفترچه های درمانی را نیز از دیگر اقدامات الکترونیکی دانست وافزود: دراین طرح که درمراکز ملکی سازمان قبلا اجرائی شده بود مقرر شده دفترچه درمانی حذف ومراکز درمان عیرمستقیم نیز با ورود به سامانه سازمان اقدام به ارائه نسخه الکترونیکی نمایند که درمراکز بیمارستانی، درمانگاه وداروخانه ها ومطب های پزشکی قابلیت اجرائی داشته باشد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان همدان گفت: این اقدامات برای تسهیل درارائه خدمات سازمان است که سامانه های مختلفی برای خدمات غیرحضوری و الکترونیکی طراحی واجرایی شده است که بیمه‌شدگان می توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی www.tamin.ir  از کلیه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی سازمان مطلع شوند و بدون مراجعه با شعب یا کارگزاریهای رسمی تامین اجتماعی با کمترین هزینه وبا صرف کمترین زمان ممکن از خدمات غیرحضوری بهره‌مند گردند.

دراین دیدار سید اسکندر صیدائی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان همدان نیز تامین اجتماعی را یکی از سازمان مهم وتاثیرگذار درکشور دانست وافزود: با حجم مخاطبان این سازمان وخدمات گسترده ای که به بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور ارائه می‌کند می طلبد که ارگان ها، سازمان ها وبخش خصوصی این سازمان را یاری دهند وبرای تحقق اهداف سازمان وایفای تعهدات آن این سازمان را پشتیبانی کنند.

کد خبر: 1706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =