اقداماتی که در جهت ساماندهی بازار مرغ انجام شده موقتی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تامین نهاده‌های این بخش، حذف واسطه ها برای جلوگیری از ایجاد رانت و سو استفاده و قاچاق در توزیع نهاده ها از برنامه های پیشنهادی مجلس برای کنترل و تثبیت قیمت ها در این حوزه بوده است.

حسین رییسی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در خصوص افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار گفت: تا زمانیکه عوامل این گرانی ها مدیریت و رفع نشود ما همچنان شاهد افزایش قیمت مرغ خواهیم بود. اقداماتی که در جهت ساماندهی بازار مرغ انجام شده اقدامات موقتی است و متاسفانه متولیان این بخش  در وزارتخانه های صمت و کشاورزی توانایی لازم را برای مدیریت این بخش ندارند.

 وی ادامه داد: در برخی از استان ها که مشکل کمبود مرغ ندارند از سوی مدیریت های استانی تحت فشار هستند بدین صورت که بخشی از تولیدات خود را به سایر شهرستان ها بدهند که البته این کار, سبب بروز مشکل در شهرستان مبدا می گردد. به جای رفع مشکل، در حال توزیع مشکل به شهرستان های دیگر هستند.

رییسی تصریح کرد: تامین نهاده‌های این بخش، حذف واسطه ها برای جلوگیری از ایجاد رانت و سو استفاده و قاچاق در توزیع نهاده ها از برنامه های پیشنهادی مجلس برای کنترل و تثبیت قیمت ها در این حوزه بوده است.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قبلا بخشی از جامعه به دلایل متعددی مثل عدم دسترسی، گرانی، از خرید گوشت قرمز محروم بود و با توجه به مشکلی که در بازار مرغ بوجود آمده است آن بخش دیگر که در تامین مرغ مشکل نداشتند نیز به مشکل برخورده اند وحتی اگر افرادی که توانایی مالی دارند نیز به دلیل کمبودها دسترسی به خرید این کالا ندارند.

 وی بیان کرد: به اعتقاد برخی از مسئولین، قیمت گوشت قرمز به نسبت گوشت سفید تغییرات قیمت آنچنانی نداشته است و دامداران نیز از این موضوع ناراحت هستند و معتقدند که بخش دامپروری کشور دچار مشکل خواهد شد که تنها راه برون‌رفت از این شرایط تخصیص یارانه به این بخش است نه افزایش قیمت.

رییسی گفت: مردم باید حمایت شوند و مجلس نیز پای کار آمده است. حمایت ها می تواند به صورت ارائه کارهای خرید باشد البته چنین طرحی در مجلس دهم مصوب شد.

کد خبر: 16920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =