۹۵ درصد از تحریم‌های برجامی رفع شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که تاکید مقام معظم رهبری و هیات مذاکره کننده در وین بوده مساله مربوط به تحریم‌های برجام است که در این حوزه تاکنون ۹۵ درصد تحریم‌ها رفع گردیده است.

جلیل رحیمی جلال آبادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص افق دید در مذاکرات وین اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده و تاکید ایران از ابتدای مذاکره مبنی بر زنده نگه‌داشتن چارچوب گفتگوهای برجام نشان از این دارد که افق مذاکرات در وین مثبت و روندی که طی می‌کند نیز مثبت است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که عراقچی به کمیسیون امنیت ملی ارائه کردند حدودا ۹۵ درصد از تحریم‌ها در حوزه تحریم‌های موضوعی حل شده و فقط بخشی از تحریم‌های اشخاص و نهادها باقیمانده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحریم‌هایی که فعلا با آن مواجه هستیم که از سوی غرب اعمال شده بر چند دسته اعم از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای، حقوق بشر و تحریم‌های مریوط به مسائل منطقه‌ای و موشکی است. آنچه که تاکید مقام معظم رهبری و هیات مذاکره کننده  بوده مساله مربوط به تحریم‌های  برجام است که در این حوزه تاکنون ۹۵ درصد تحریم‌ها رفع گردیده است.

رحیمی جلال آبادی خاطرنشان کرد: ما باید این فرصت را در اختیار دولت و نظام جمهوری اسلامی قرار دهیم تا بتوانند این بحران را حل کنند و بدین طریق بتوان فشارهای اقتصادی را کاهش داده و شیطنت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد نیز به نتیجه نرسد و ما بتوانیم این روند را به نتیجه مطلوب برسانیم تا این چالش و تنش از پیش پای مردم برداشته شود.

کد خبر: 16917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =