پیگیری علت قطعی برق در روزهای اخیر

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: ما نمایندگان مجلس به دنبال این هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم در این راستا ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس را به اجرا درآوردیم چنانچه در صحن علنی مجلس رای آورد، این موضوع به قوه قضاییه ارجاع میشود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص قطعی‌ برق در روزهای اخیر گفت: محدودیت‌های ناشی از کرونا طی یک سال و نیم اخیر، کسبه را بیشتر از هر صنفی تحت تاثیر قرار داده است و قطعی برق نیز سبب شده تا این صنف با بحران مواجه شوند.

وی افزود: در یکی از افتتاحیه‌های شرکت توانیر در شهریورماه سال گذشته در گلستان اینگونه اعلام شد که با چنین افتتاحیه‌هایی سال آینده مشکل برق نخواهیم داشت ولی متاسفانه الان شاهد این هستیم که قطعی‌های مکرر در حوزه برق سبب شده تا مردم با مشکل مواجه شوند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور برای استخراج آب از چاه به برق نیاز است که در صورت نبود برق، با قطعی آب هم در حوزه کشاورزی و هم شرب نیز مواجه هستیم. بی‌تدبیری و بی‌برنامگی در حوزه وزارت نیرو سبب بروز چنین مشکلاتی برای مردم شده است‌.

سنگدوینی تاکید کرد: هفته گذشته قرار بر این بود تا وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر در کمیسیون انرژی حاضر شوند که متاسفانه تشریف نیاورند که البته طبق دستور رییس مجلس این موصوع پیگیری میشود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم استان ما از توزیع برق بیش از هزار مگاوات بوده که طیق آخرین صحبتم با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایشان اعلام کردند که سهم ما را به ۵۵۰ مگاوات کاهش دادند.

وی گفت: فصل، فصل آزمون و امتحانات است که در صورت نبود برق یکسال تحصیلی این عزیزان با مشکل مواجه میشود از طرفی بیمارستان‌ها و بیمارانی که به دستگاه اکسیژن وصل هستند با نبود برق جانشان به خطر می‌افتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: ما نمایندگان مجلس به دنبال این هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم در این راستا ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس را به اجرا درآوردیم چنانچه در صحن علنی مجلس رای آورد، این موضوع به قوه قضاییه ارجاع میشود تا رسیدگی به این موضوع در قوه قضاییه انجام و مسئول مربوطه در آنجا پاسخگو شود.

کد خبر: 16914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =