فقدان گفتمان اجماعی رفاه فراگیر در کشور

روزبه کردونی، مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در جریان همایش ایران ۱۴؛ رفاه و تامین اجتماعی گفت: در سالهای بعد از نقلاب فاقد گفتمان اجماعی در ارتباط با سیاست های رفاهی فراگیر درکشور بوده ایم.

به گزاش آتیه آنلاین، کردونی در این نشست اظهار داشت: در دولت های مختلف بعد از انقلاب با گفتمان های مختلف رفاهی روبرو بوده ایم و در موضوع رویکردهای متعدد در دولت ها فاقد چارچوب نظری هستیم تا تفاوت های گفتمان ها تبیین شود.

کردونی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم برگزاری همایش ایران ۱۴ یادگیری سیاستی است، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا حوزه گفتمان های رفاهی را با موضوع تازه ای مواجه کرد و تمام نهادهای بین المللی فعال در حوزه گفتمان های تامین اجتماعی و رفاه بر این نکته تاکید دارند که با شیوع کرونا نظام تامین اجتماعی و رفاهی در حمایت از اقشار ناکام بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس نظرسنجی های بین المللی، کرونا باعث افزایش ناعدالتی و تبعیض در بین مردم شده و دولت ها در این خصوص کاری انجام نداده اند.

کردونی در ادامه بیان داشت: در حوزه گفتمان های سیاسی در مجموع دچار فقدان ادبیات ساختارمند در این حوزه هستیم.

 وی اظهار داشت: در بسیاری از موارد مفهوم عدالت به نام عدالت و بر علیه عدالت استفاده می شود و در مورد رفاه هم این نکته مطرح می شود.

وی گفت: اگر به صورت درست و آکادمیک از مفاهیم گفتمان های رفاه و تامین اجتماعی دفاع نشود، همین مفاهیم می توانند به ضد آنها تمام شوند.

کد خبر: 16865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =