مواضع تروریست‌ها به توپ بسته شد

پس از درگیری مسلحانه روز جمعه 23 آبان ماه، در نزدیکی مرزهای ارومیه و شهادت سه تن از نیروهای هنگ مرزی، نیروهای سپاه پاسداران محل درگیری را به توپ بست و بالگردهای نظامی هم بر فراز منطقه در حال گشت زنی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین تروریست‌های مسلح در حوزه گروهان مرزی "ترگور" آذربایجان غربی، بعد از ظهر جمعه با تعدادی از مرزبانان هنگ ارومیه  به صورت مسلحانه درگیر شدند و در این درگیری سه نیروی مرزبانی، جاویدنام استوار دوم "مسلم جهان‌آرا "، استوار دوم "مالک طاهر" و سرباز وظیفه "کامران کرامت" به درجه رفیع شهادت نائل شده و ۲ نفر دیگر مجروح شدند. تا زمان تنظیم این خبر، هیچ یک از گروهکهای تروریست کردی مسئولیت این درگیری را بر عهده نگرفته‌اند اما منابع خبری محلی می گویند فرقه پژاک عامل این حمله تروریستی بوده است. اما حالا خبر می‌رسد که ظهر روز شنبه ۲۴ آبان ۹۹، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی انتقام جویانه، ارتفاعات مرزی ترگور و به ویژه کوهستان‌های برده‌رش از توابع مرگور ارومیه را محاصره کرده و اقدام به توپ‌باران مناطق محل حضور تروریستها در این منطقه کردند.

در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: رزمندگان نیروی زمینی سپاه صبح امروز، شنبه مواضع گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب را در آن سوی مرزهای شمال غرب کشورمان هدف قرار دادند که طی این حملات خسارات و تلفات سنگینی به ضد انقلاب وارد شد. همانگونه که بارها تصریح شده، امنیت ملی و حفظ آرامش و آسایش ملت ایران به ویژه مردم استان های مرزی، خط قرمز نیروهای مسلح کشور به ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در این خصوص هیچ ملاحظه و مرزی را نمی شناسد و تروریست ها را در هر سوراخی که خزیده باشند، به سزای اعمال ننگین و جنایتکارانه شان خواهند رساند.

تصویری از مادر شهید مالک طاهر که در مراسم تدفین فرزندش خنچه عروسی آورده است.

طبق شنیده ها، چندین بالگرد نظامی نیز بر فراز منطقه در حال گشت زنی هستند.

آذربایجان غربی از جمله استان های مرزی کشور است و همواره شهدایی را در راه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تقدیم می کند. طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

کد خبر: 1683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =