طرح ۳۰۷۰ بستری نوین برای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

اهداف و تمهیدات فراهم شده در طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی در بخشهای خبری صدا و سیمای مرکز گیلان تشریح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل و محمود سبحانی سرپرست معاونت بیمه ای تامین اجتماعی گیلان با حضور در بخشهای مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان، اهداف و تمهیدات و برنامه های طرح ۳۰۷۰ این سازمان را برای شهروندان تشریح نمودند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان در بخش خبری ساعت ۲۰ سیمای مرکز گیلان طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی را گامی درراستای اقدامات توسعه‌ای جهت گسترش خدمات الکترونیکی و غیرحضوری برشمرد که هدف آن افزایش رضایتمندی و کاهش مراجعات و ترددهای مخاطبین است.

وی افزود: در این طرح تا بهمن ماه تعداد ۳۰ خدمت اصلی و مهم سازمان بصورت کاملاً غیرحضوری برای مخاطبان امکانپذیر می‌شود که در گام اول نسخه الکترونیکی، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت پوشش بودن یا نبودن فرزندان دختر اجرایی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۹۶ میلیون مراجعه در سراسر کشور وجود داشته که پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح شاهد کاهش ۷۰ میلیون مراجعه باشیم.

 حسین نژاد خاطرنشان ساخت: کمک هزینه ازدواج در این طرح بدون نیاز به درخواست و مراجعه حضوری از طریق ارتباط با سامانه ثبت احوال کشور و بررسی ازدواجهای ثبت شده انجام می‌گیرد. در نسخه الکترونیک هم امکانات خوبی برای داروخانه‌ها و پزشکان و مراکز درمانی مشارکت کننده فراهم شده که پرداخت ۳۰ درصد کارکرد روزانه داروخانه ها بصورت آنلاین و علی الحساب و ۸۰ درصد کارکرد روزانه پزشکان در آن پیش بینی گردیده است.

استحقاق سنجی آنلاین، حذف صورتحساب، عدم نیاز به مراجعه حضوری و تحویل نسخ و کاهش خطاها در نسخه پیچی از امتیازات این طرح در حوزه نسخه الکترونیکی است.

در ادامه این گفتگو وی اذعان داشت: بیمه‌شدگان نیز قادر خواهند بود از روند پرونده درمانی خود در منوی بیمه‌شدگان – بخش پرونده سلامت من مطلع شوند.

شایان ذکر است در استان گیلان قبل از راه اندازی سامانه خدمات غیرحضوری بطور متوسط سالانه ۳ میلیون بار مراجعه در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی صورت میگرفت یعنی ماهانه تقریباً ۲۵۰ هزار مورد که با احتساب تعطیلات برابر روزانه ۱۰ هزار نفر می گردد اما با راه اندازی سامانه eservices.tamin.ir  و بدنبال آن اقداماتی همچون حذف تامین اعتبار دفترچه ها از خردادماه امسال شاهد کاهش چشمگیر این رقم بوده ایم و انتظار میرود با اتمام این طرح تا پایان سال جاری مراجعات به بین ۲ تا ۳ هزار نفر در روز برسد.

تامین اجتماعی گیلان درحال حاضر بیش از ۴۲۱ هزار بیمه شده اصلی و افزون بر ۱۳۸ هزار مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد که با احتساب افراد تبعی جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست و چهل و پنج هزار نفر را دربرمیگیرد.

کد خبر: 1680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =