شاخص مرگ‌ومیر کرونایی‌ها کمتر از نصف میانگین جهانی

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه بیمارستان میلاد به تنهایی با چند بیمارستان دیگر برابری می‌کند، گفت: بر اساس شاخص بین‌المللی CFR که میزان مرگ قطعی افراد تشخیص قطعی کرونا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، این شاخص در بیمارستان میلاد نصف میانگین جهانی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر حمیدرضا صفی‌خانی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های بین‌المللی می‌توان گفت، بیمارستان میلاد نه تنها از نظر تعداد و کمیت خدمات می‌تواند به خود ببالد، بلکه از منظر زحماتی که کادر علمی و درمانی بیمارستان کشیده‌اند، ارزش‌آفرین بوده است.

وی با اشاره به شاخص بین‌المللی تحت عنوان CFR که میزان مرگ قطعی افراد تشخیص قطعی کرونا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، افزود: این شاخص در بین کشورها میزان متفاوتی دارد؛ برای مثال در انگلستان حدود ۱۵ و در آمریکا بالای ۳.۸ است. همچنین میزان متوسط این شاخص در دنیا بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۴.۳ است. باعث افتخار است که بگویم این شاخص در بیمارستان میلاد حدود ۲ است که کمتر از نصف میانگین بین‌المللی است و نشان می‌دهد که مراقبت در بیمارستان میلاد مبتنی بر دانش و رسیدگی مناسب به بیماران است.

درمان مادران مبتلا به کرونا

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد ادامه داد: همچنین یکی دیگر از شاخص‌های مهم بین‌المللی در عرصه سازمان جهانی بهداشت که روزانه در همه کشورها پایش می‌شود، میزان مرگ‌ومیر مادران پرخطر بوده و کوید ۱۹ پرخطری مادران باردار را به شدت افزایش داده است.

صفی‌خانی اعلام کرد: تا قبل از همه‌گیری کووید، مادران پرخطر شامل آن دسته از مادرانی بود که برای مثال دچار فشارخون ناشی از حاملگی می‌شدند، اما مادر بارداری که مبتلا به کرونا شود، خطرش بسیار بالاتر از این نوع ریسک‌هاست.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۲ مادر پرخطر در بیمارستان میلاد درگیر کووید ۱۹ شده و مورد حمایت و مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند، گفت: در یک سال و نیم اخیر از این میزان، کمتر از انگشتان یک دست، مادر پرخطر مبتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند.

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد تصریح کرد: این‌ها شاخص‌هایی است که عملکرد بیمارستان میلاد را در جهت اعتماد مردم به کادر درمانی در همه عرصه‌های سلامت اعم از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نشان می‌دهد و از این‌رو می‌توان گفت یکی از نهادهای خدمت‌گزار به مردم در عرصه سلامت بوده‌ایم و به این خدمت‌گزاری افتخار می‌کنیم.

صفی‌خانی با بیان اینکه چیدمان نظام سلامت قبل از شیوع کرونا به سمت کاهش بیماری‌های غیر واگیر رفته بود، اظهار کرد: سال‌ها نظام سلامت هدف ۲۰۲۵ خود را برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، فشارخون، افسردگی‌ها، تصادفات و ... معطوف کرده بود. اما در دوران همه‌گیری کرونا، اتفاق مهمی که رخ داد، تغییر این فرآیند و ماموریت بود که در اثر چابکی بیمارستان میلاد رخ داد و ظرفیت فوق تخصصی بیمارستان تبدیل به ظرفیت خدمت‌رسانی به کووید ۱۹ شد که از نظر اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی میلاد در بالاترین سطح ارائه خدمات سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفته و مدیریت بیمارستان میلاد بر این منوال پایه‌ریزی شده است تا آن دسته از خدمات تخصصی را که در سایر مراکز درمانی تامین‌اجتماعی موجود نیست، به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و نیز مراجعه کننده‌های اورژانسی ارائه دهد.

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد ادامه داد: با وجود تمام آسیب‌هایی که ویروس کرونا به جامعه ما و جامعه جهانی زد، شاید این حسن را داشت که با خدمت‌رسانی نهادهایی مانند بیمارستان میلاد که بزرگ‌ترین نهاد درمانی سازمان تامین‌اجتماعی است، انسجام اجتماعی ایجاد و سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کرد.

صفی‌خانی گفت: این خدمت‌رسانی از نگاه بیماران و مراجعه کننده‌ها دور نمانده است و با وجود گذشت یک سال و چند ماه از کووید ۱۹، مراجعه کننده‌ها شاهد هستند که کادر خسته و زحمت‌کش همچنان با تمام انگیزه، انرژی و با ایثارگری به آن‌ها سرویس ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیمارستان میلاد به تنهایی با چند بیمارستان دیگر برابری می‌کند، اضافه کرد: در مدیریت همه‌گیری، بیمارستان ماموریت درآمدزایی خود را تبدیل به ماموریت خدمت‌زایی کرد؛ در عین‌حال که هزینه‌هایش نیز افزایش یافته بود. اما این مرکز درمانی بدون هیچ کمکی از هیچ نهاد تامین کننده مالی، به کار خود ادامه داد.

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های بین‌المللی می‌توان گفت، بیمارستان میلاد نه تنها از نظر تعداد و کمیت خدمات می‌تواند به خود ببالد، بلکه از منظر زحماتی که کادر علمی و درمانی بیمارستان کشیده‌اند، ارزش آفرین بوده است.

صفی‌خانی تصریح کرد: پروتکل‌های استاندارد درمان کووید ۱۹ و آخرین یافته‌های علمی مبارزه با آن در بیمارستان میلاد پیاده‌سازی می‌شود و علاوه بر پروتکل‌های کشوری، ابتکارات درون بیمارستانی توسط کادر درمان به وجود آمده است. همچنین مراقبت مناسب در گروه پرستاری و پروتکل‌سازی در حوزه درمان باعث شده است که شاخص مرگ‌ومیر بیمارستان از نظر کاهش این شاخص، در پهنه بین‌المللی و کشوری قابل افتخار باشد.

کد خبر: 16702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =