بازگشت پرمخاطب ها به آنتن

اگرچه ماراتن سریال‌های رمضانی سیما با ناکامی مطلق به پایان رسید اما هم اکنون فصل جدید سریال‌های خاطره‌انگیز و پرمخاطب‌ تلویزیون در حال ساخت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، امسال تلویزیون بعد از تمام شدن سریال‌های نوروزی با مناسبت مهم دیگری به نام رمضان مواجه شد و چهار سریال در ژانرهای وحشت، ماوراء، ملودرام، علم و امنیت را به روی آنتن برد. سریال‌هایی که نه‌تنها جذابیت چندانی برای مخاطبان تلویزیون نداشتند بلکه انتقادها و حواشی بسیاری نیز به راه انداختند. به هرحال سریال‌های ناموفق امسال تلویزیون برای ماه رمضان، به پایان رسید و به زودی  قرار است فصل جدید سریال‌های پرمخاطب به آنتن بازگردند که به نظر می‌رسد توان بیشتری برای جلب رضایت مخاطبان خواهند داشت و گویا قرار است نسبت به ترکیب غریب و به‌شدت ناموفق سریال‌های ماه رمضان، تنوع و رنگ آمیزی بیشتری به آنتن ببخشند.

در ادامه مرور کوتاهی روی هر یک از این سریال‌ها داریم:

از سرنوشت ۴

سریال از سرنوشت یکی از مجموعه های جذاب و مخاطب پسند یک دهه اخیر صدا و سیما بوده است که از فصل اول این سریال با بیننده های زیادی روبرو شد و همین باعث شد که آقای محمدرضا خردمندان کارگردان این مجموعه مجاب شود که فصل های بعدی آن را هم بسازد.فصل چهارم «از سرنوشت» در ۳۰ قسمت آماده می‌شود و توسط محمد محمود سلطانی و روح‌الله صدیقی به نگارش درآمده است.محور اصلی سریال «از سرنوشت» در فصل چهارم خودباوری، تعامل و اعتماد به استعدادهای جوان است. در این سریال بازیگرانی همچون مسعود پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست، مجید واشقانی، لیلا بلوکات و مائده طهماسبی حضور خواهند داشت.

خانه امن ۲

سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری دی ماه سال گذشته  بعد از گذشت ۵۰ قسمت به ایستگاه پایانی خود رسید .احمد معظمی که ساخت سریال هایی چون سارق روح و ترور خاموش را در کارنامه هنری اش داشت باز هم در سریال خانه امن به سراغ موضوعی امنیتی و جاسوسی رفت و با این سریال توانست نظر مثبت بسیاری از بیننده ها را جلب کند.او قرار است به زودی پیش‌تولید فصل دوم سریال خانه امن را  آغاز کند.

در سریال خانه امن هنرپیشه هایی چون: حمید رضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمید رضا عطایی و سپیده خداوردی نقش آفرینی کردند.

زیرخاکی۲

سریال «زیرخاکی»   سال گذشته در رمضان روی آنتن رفت و توانست با ۵۱ درصد بیننده پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیون شود. اما سریال «زیرخاکی ۲» به کارگردانی جلیل سامان، تولید پرحاشیه‌ای داشت. جلیل سامان پس از پایان فصل اول سریال، پستی در اینستاگرامش منتشر و از تغییر پایان فصل اول سریال انتقاد کرد و  از ساخت فصل دوم انصراف داد اما در نهایت مدتی بعد تصویربرداری این مجموعه آغاز و فصل دوم ساخته شد. در فصل گذشته «زیرخاکی» هادی حجازی‌فر از ستاره‌های این سریال بود که توانست با ۲ کاراکتر نقش آفرینی کند اما در این فصل به دلیل بازیگری و کارگردانی سریال «شهید باکری» نتوانست در «زیرخاکی» حضور داشته باشد. همچنین هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی از بازیگران جدید سریال هستند که در کنار بازیگران اصلی فصل اول حضور خواهند داشت. این سریال از هفته آینده هر شب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

روزگار جوانی ۳

فصل اول سریال «روزگار جوانی» که در سال ۱۳۷۷ به کارگردانی «شاپور قریب» و «اصغر توسلی» و نویسندگی «اصغر فرهادی» ساخته شد و با استقبال بی نظیری از سوی بینندگان همراه بود ،حالا  بعد از حدود ۲۰ سال از زمان نشر، فصل جدید این سریال به قلم «حمید طاهری» که پیش تر نویسندگی سریال های تلویزیونی «در جست و جوی آرامش» و «نیاز» را بردوش داشته است، در دست نگارش است.

به گفته سپهر محمدی  تهیه کننده فصل جدید «روزگار جوانی»، فقط دو ـ سه نفر از بازیگران فصل‌های قبل در این فصل هستند. آقای بیوک میرزایی هستند که دوباره خانه‌شان را به پنج دانشجوی جدید اجاره می‌دهند. همچنین از نوستالژیک‌های سریال، ماشین فولکس ایشان است!

گاندو۳

اولین فصل از سریال پرطرفدار گاندو در سال ۱۳۹۸ پخش شد و مخاطبان فراوانی به تماشای این سریال تلویزیونی پرداختند. این سریال در فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز با عنوان گاندو ۲ از شبکه سوم سیما مهمان خانه های مردم شد. با وجود این که سریال سیاسی بود و فضای امنیتی داشت، اما «گاندو ۲» در نوروز موفق شد درصد نسبتا قابل توجهی مخاطب داشته باشد و با ۵۵ درصد مخاطب جایگاه دومین سریال پربیننده تلویزیون را کسب کند. اکنون نیز فصل سوم «گاندو»  با حضور بازیگران فصل‌های قبلی در حال ساخت است.

دودکش۳

سریال «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، اولین بار رمضان سال ۹۲ روی آنتن رفت. داستان این مجموعه درباره دو خانواده بود که با مشکلات اقتصادی درگیر بودند و فشار اقتصادی، روابط آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود. فصل دوم این سریال با نام «پادری»، سه سال بعد پخش شد و مورد توجه قرار گرفت. اکنون فصل سوم آن در حال ساخت است و همه بازیگران دو خانواده اصلی قصه یعنی هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، نگار عابدی و امیرحسین رستمی در «دودکش ۳» هم حضور دارند. 

کد خبر: 16632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =